Blog Archive

Followers

Wednesday, March 21, 2012

verslag over 21 maart 2012

Bovenste rij van li naar re; Baboeska, Bling Bling, Picky Tastebud 1 en 2, Machu Picchu, Puppy, jezus, Sicko, Samurai, Baby en Jane Fonda.
Onderste rij; Ugly, Sneeuwwitje, Muscle Ball, Yoga Eva, Popeye, Talky Talky, Actionman, Granny en Doccy.

Eindelijk ken ik zo'n beetje alle namen van de groep en weet ik ongeveer waar ze vandaan komen en wat ze doen. Voor alle duidelijkheid zal ik ook eens een lijstje maken. Ik gebruik de bijnamen, de echte voornamen zegt jullie toch niks. Het lijstje is in volgorde van hoe goed ze zijn in yoga. De heren zijn allemaal beter dan de beste dame. Dus ik begin bij hen.

Popeye (29) komt uit de US, woont in Japan, werkt als tantra leraar (zo iets) en is getrouwd met zijn Japanse vrouw Olijfje. Olijfje doet niet mee met de cursus maar is wel hier.
Muscle Ball (32) komt uit Schotland/Trinidad. Vertelde dat zijn puberteit nogal wild was. Heeft school nooit afgemaakt. Werkt als hij geld nodig heeft bij een Nederlandse tentenbouwer in het midden oosten. Komt net uit Dubai, volgende klus is in Somalie. Hij is erg bruin, heeft donkere ogen en is een charmeur in hart en nieren. Maar wel een leuke. jezus (33) komt uit Engeland. Hij is (3e rangs??) acteur. Zijn vriendin Maria Magdalena is ook hier, doet niet mee met de cursus maar volgt jezus nauwgezetter dan de 12 apostelen. Samurai (28) komt uit Japan. Hij heeft een bos dreadlocks, is heel lang voor een Japanner en is een en al bot met wat spiertjes. Hij heeft in Canada gewerkt in de landbouw. Hij is een erg leuke jongen, ziet er uit als hooguit 20. Zo onpopulair jezus is, zo populair is hij in de groep.
Bling Bling (40) is mijn kamergenoot, Jatta. Ze komt uit Finland en werkt in Dubai bij Siemens. Ze is heel blond, beetje mollig, en ik denk/hoop dat ik mijn hele leven contact met haar houd. Ze is altijd opgewekt, vrolijk en is heel erg fanatiek. Ze is de enige die zelfs met sjaaltjes om yoga doet. Ze verkleedt zich voor elke les en ik heb erg veel lol met haar. Sicko (45) komt uit Praag. Ze heeft een eigen yoga school met Jane Fonda (44). Deze dames zijn allebei klein en tenger en vrij goed. Sicko was de eerste week erg ziek, deed nergens aan mee. Ik dacht dat ze het allemaal nooit zou inhalen, maar omdat ze zo goed is bleek dit geen enkel probleem voor haar. Ze gaat nu gestaag door.
Picky Tastebud 1 (48) is Noreen uit Singapore. Ik kende haar omdat ze ook les nam en gaf bij Asokan. Ze is een leuke vrouw, een kleine Chinese van 40 kilo spier. Ze heeft een eigen kapsalon. Ze is er altijd voor te porren om ergens uit eten te gaan.
Sneeuwwitje (28) uit Slowakije. Ze spreekt slecht Engels, doet iets administratiefs. Ze heeft een erg bleke huid, vandaar de naam.
Yoga Eva (27) uit Slowakije. Ze kent Sneeuwwitje maar is geen vriendin van haar. Ze gaf al yogales en haar plan is na de cursus naar Monaco te gaan om daar les te gaan geven. Ze heet yoga Eva omdat dat haar facebook naam is.
Picky Tastebud 2 ben ik.
Doccy (47) is een interniste uit Praag. Ze geeft ook les in de studio van Jane Fonda en Sicko. Ze is een sympathieke, slimme dame, 1.82 m. en heel dun. Ze is erg flexibel maar heeft geen kracht.
Baboeska (28) komt uit Rusland. Ze kijkt altijd sacherijnig en praat alleen als je wat aan haar vraagt. Met haar Engels is niks mis.
Machu Picchu (28) uit Frankrijk. Ze is de belle van de groep. Heeft net een paar jaar in Peru gewerkt. Gaf daar oa yoga les. Het is een leuke meid, maar hoe zij yogalerares kan zijn is mij onduidelijk.
Puppy (40) is Koreaans/Japanse met Australisch paspoort en woont in Singapore. Ze is huisvrouw en studeert al jaren psychologie. Ze deelt een appartement met Picky Tastebud 1 en zijn niet on speaking terms met elkaar op dit moment. Ze heet Puppy omdat ze in het begin een tijgerhaarband met strik in haar haar had. Noreen vertelde dat ze er nog een bijpassende legging bij heeft ook.
Ugly (28) is de vriendin van Sneeuwwitje. Zij spreekt nog slechter Engels. Ze is erg verlegen. Deze 2 bemoeien zich weinig met de groep.
Baby (24) komt uit Duitsland. Ze is de jongste en nog een beginner met yoga. Ze wordt steeds door Kamal uit de groep gevist als hij een voorbeeld nodig heeft (hoe het niet moet). Ze is een heel aardige meid, die heel hard haar best doet en iedereen mag haar heel graag. Granny (53) heeft een heleboel kinderen en kleinkinderen. Ze heeft vaak buikklachten, een verzwikte enkel of voelt zich niet lekker. Het is een aardige dame, maar wat ze in deze cursus doet is mij onduidelijk. Ze woont in Canada waar ze een eigen praktijk heeft. Iets met reiki, flexologie, voeding etc etc. Ze weet een hoop maar niet van ashtanga...
Leraren;
Actionman (Kamal). (31) Is een goede yogi, en een slimme zakenman en heeft helemaal uit zichzelf deze asthanga school opgezet. Hij is enig kind uit een arme familie in Rishikesh. Hij doet sinds zijn 14e aan yoga, is in een Sivananda ashram begonnen als student van Swamiji. Hij heeft jaren gestudeerd, ook naar de yoga universiteit geweest (ja, die bestaat!) en is op een gegeven moment door Swamiji met een klein beetje geld naar China gestuurd om daar les te gaan geven. Hij mocht terug komen als hij genoeg geleerd had. 3 jaar geleden is hij zijn eigen school begonnen, en heeft de teacher training opgezet. In de zomer geeft hij workshops in Azie en Europa. Hier krijgt hij zijn lerarenopleidingen mee vol.
Talky Talky (Sunil) (33) geeft de theorie lessenen neemt de vroege les over als Swamiji niet kan.
Swamiji (36) is een ongelovelijk jonge en moderne Swami. We weten niet zo veel over hem. Hij is jaren aan een Sivananda ashram verbonden geweest maar nu niet meer. Een mysterieus type die alleen maar rust en vriendelijkheid uitstraalt, maar zonder heiligenkrans want hij heeft ondeugende ogen.

Vandaag waren er maar liefst 5 vrijwilligers die allemaal wilden observeren. De ziekenboeg was dus weer overvol. Het was de beurt van Bling Bling om te corrigeren. Voor de gelegenheid had ze een nieuwe broek gekocht, een spierwitte, zodat ze goed bij Kamal zou passen. (Kamal draagt altijd een witte broek en een witte bloes met lange mouwen.) We hebben allemaal een wit t shirt gekregen voor als het onze beurt is om te assisteren in de klas. Vanmorgen om kwart voor 6 moest ik helpen kiezen welke oorbellen het beste bij haar witte outfit pasten. Maar ze is zo leuk, ik hoop dat Kamal het ook (gaat) in zien. Ze liep als een hondje achter haar grote held aan en na afloop gingen ze weer samen ergens iets drinken dus zij weer helemaal happy.
Ik was blij dat ik van die obervatie/assistentie beurten af was. Laat mij maar lekker yoga-en op de mat. Maar het ging om onduidelijke reden niet helemaal soepel vanmorgen. Dat is het gekke dat de ene dag zoveel beter gaat dan de andere. Gelukkig had ik nog genoeg energie over om naar de middagles van Granny te gaan. Die was zo nerveus, maar ze bracht het er nog heel redelijk van af. Zij zou nooit mijn docent worden, maar ik denk wel dat ze de wat oudere doelgroep prima les kan geven (maar dan geen ashtanga misschien, want daar brengt ze zelf ook niks van terecht).
Daarna naar theorie. We zijn eindelijk klaar met de yoga sutra's en de les ging gister over anatomie en vandaag over voeding. Na de les verbaasde ik me erover hoe Talky Talky zelfs zulke interessante onderwerpen zo saai kan doceren. Ik weet het nu zeker; die man is geen leraar. Maar hij is zo aardig dat ik hem nog steeds erg graag mag en de lessen maar gelaten uit zit.
Toen met lood in de schoenen naar de laatste les. Ik ben echt geen type voor namiddag yoga. Maar elke keer leef ik toch weer op. Actionman laat geen ruimte om te doezelen of te lummelen. Al is mijn energy niveau nog niet de helft van de ochtend.

Na de laatste les kregen we te horen dat we vanavond een speciaal diner kregen, ivm de 'grote reiniging' van morgen... Wie mee wilde doen met die reiniging moest kichedy eten en niks anders. Picky Tastebud 1 en ik hebben besloten om dit toch maar eens mee te gaan maken. Bling Bling hoefden we niet eens te vragen; die gaat overal 100% voor. Kichedy is supergaar gekookte rijst en dahl, met een heel klein beetje tumeric. Je kon de boel nog wat opleuken met een lepel ghee (geklaarde boter). Iedereen met buikklachten kan niet mee doen. Ik ben benieuwd hoeveel er morgen aan treden. Het is moonday dus er is zowiezo geen yoga en uitslapen tot 8 uur. Joepi.

Met Noreen en Jatta aan de kichedy.


Ziekenboeg;
Samurai heeft een schouderblessure
Doccy heeft rugklachten
Granny en Puppy waren zwak, ziek en misselijk
Baby en Yoga Eva doen nog rustig aan.

.

1 comment:

mar said...

iVraag even aan Bling Bling of ze Anneke Seesing kent en Tom ruyten? Werken ook bij Siemens in Dubai!
Ik ben toch nog door gaan lezen, eigenlijk nog veel te doen aan de verhuis. Maar Isis is in mijn bed gekropen (mau op reis whats new) en kan dus in mijn kamer niet gaan staan inpakken.
Ik geniet enorm van je verhalen in India en lees nog even verder.
xx

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.