Blog Archive

Followers

Friday, March 9, 2012

9 maart 2012

Het was weer even wennen om half zes opstaan na een 'vrije dag'.
Maar iedereen zat om 6 uur keurig te wachten voor de eerste les van de Swami. Pfff... dat viel nog tegen ook. We hebben bijna een uur de tijd gekregen om te mediteren. Nou, dat lukt me best... af en toe een paar minuutjes. Een monkey mind noemen ze het, dat je maar blijft denken. (ben ik midden in de nacht ook zo goed in)
Tja, en verder zit je ook niet echt lekker op je matje, dus even een tukje tussendoor, wat tijdens de filosofie les bij iedereen zo lekker lukt, is er nu niet bij.
We waren allemaal blij -denk ik- dat we een paar teksten gingen 'zingen' in het Sanskriet - hoewel dat helemaal mijn favoriete onderdeel niet is. Maar vergeleken de ashram 2 jaar geleden, waar we het een half uur deden met infantiele muziekinstrumenten, zijn die paar teksten van de Swami goed door te komen. Bovendien doet hij het op een leuke manier. Zelfs jezus krijgt van hem geen kans om te laat te beginnen, of te vroeg, of iets anders te verzinnen waardoor de hele groep met kromme tenen zit.
Daarna nog wat ademhalingsoefeningen, dat vind ik altijd nog het interessantst, en ook vandaag liep het weer uit, zodat we allemaal op een holletje terug haastten naar de ashram, plassen, omkleden, spullen pakken en hup naar de Mysore klas. (Ashtanga yoga)
Ik was nog niet aan mijn 3e zonnegroet toe, en ik kon mijn adem al niet meer onder controle houden. Mijn beide neusgaten zaten opeens potdicht, door je mond ademen is streng verboden, maar ja... je moet toch iets. Neus snuiten hielp ook al niet. Kamal zei dat ik maar even wat ademoefeningen moest doen, en zowaar; toen ging het beter. Maar rustig en diep in- en uit ademen zat er vandaag niet in. Ik ging vlot door het programma heen en was lekker op tijd klaar.
Ach ja, morgenochtend maar even wat neus spoelingen proberen.
Nasivin hebben ze hier echt niet...

Verder weinig nieuws, het diner staat klaar dus ik ga nu snel naar de asthram.

Stand in de ziekenboeg;
Granny heeft haar enkel verzwikt.
Iedereen die in de Ganges heeft gezwommen is ook verkouden geworden, degene die niet gezwommen hadden waren dat al.

.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.