Blog Archive

Followers

Sunday, March 25, 2012

25 maart 2012

Op mijn 51e verjaardag werd ik vanmorgen met een ontzettende spierpijn wakker. Echt ALLES deed zeer. Ik had heel slecht geslapen, kon eerst niet inslapen van de pijn die opeens gisteravond uit het niets kwam opzetten, ondanks dat ik dwars af was.
Ik had al bedacht midden in de nacht dat ik de wekker uit zou zetten voor de meditatie les om 6 uur 's morgens, maar geen geluk; om 5.15 uur wakker. Ik was mijn bed ook zo zat, dat ik maar eens onder een lange warme douche ging staan in de hoop daar wat van op te knappen. (niet)
Daarna sleepte ik me naar de kleine shala, ging in een hoekje zitten en deed braaf de meditatie en ademhaling, tot ik er zo zat van was dat ik het laatste half uurtje languit heb uitgelegen.
Toen me weer terug naar de ashram gesleept, en een kwartier op de bank zitten bedenken of ik wel naar de yoga les om half 9 zou gaan of dat ik me zou aansluiten bij de ziekenboeg. Maar dat was mijn eer toch te na!!
Dus ik me omgekleed, en me met het tempo van een bejaarde slak naar de grote shala gesleept. Gelukkig had Picky Tastebud 1 mijn matje al uitgerold tussen die van haar en Bling Bling. We hebben er alledrie een hekel aan om naast een of andere weirdo te moeten staan. Bling Bling kan zich er nog goed voor afsluiten, maar de Pickies een stuk minder.
Vol tegenzin begon ik aan de eerste zonnegroeten. Dat zijn er 10 in totaal, vandaag mochten we er 11 doen. Na de volgende oefening begon ik me tebedenken waar ik eigenlijk mee bezig was. Nou ja, dat wist ik wel, maar ik had stiekum de hoop gehad dat, eenmaal op de mat, ik op zou knappen. Maar ik knapte alleen maar verder af.
Dus heb ik mijn handdoekje gepakt en ben rustig de zaal uitgelopen, ik wist dat mijn vriendinnen zich wel om mijn mat zouden bekommeren.
Nog lamlendiger als de heenweg slakte ik terug naar huis.

Ik ben in mijn bed gaan liggen, en werd tot mijn verbazing wakker doordat Bling Bling heel hard op de deur stond te bonzen (al 10 minuten bleek later).
Het was inmiddels 11 uur.
Ze haalde een bordje fruit van het buffet, in meer had ik geen honger, en ik kroop daarna mijn bed uit omdat ik met het thuisfront had afgesproken hen om half 12 te bellen.
Na dat ik iedereen thuis gesproken had, ben ik naar een andere ashram gegaan waar ze ayuverdische massages geven. Ik had me daar de hele maand nog de tijd niet voor gegund, maar ik was niet van plan naar de lezing te gaan dus had ik alle tijd.
Het was een goede massage en ik weet nu ook hoe een oliebol zich voelt; VET.
Dus met een enigszinds lichtere tred terug naar onze ashram, mijn haren 3 keer gewassen en de rest 2 keer.
Toen nog een uurtje op bed gaan liggen, en daarna was het theetijd en zouden we een groepsfoto maken. Ik had nog chocolaatjes uit Singapore meegenomen voor mijn verjaardag bij de thee, die gingen dankbaar naar binnen.
Groepsfoto gemaakt, en foto's voor op ons diploma, en daarna toch maar naar de les van 4 uur. Ik heb me een beetje rustig gehouden en het ging best aardig.
Je knapt echt op van een dagje geen yoga moet ik zeggen!

Foto voor op mijn diploma.

We zouden eigenlijk uit eten gaan met de hele groep wegens mijn verjaardag, maar nu kwam iemand met het voorstel naar een of ander muziek concert te gaan. Ik vond het een uitstekend plan!! Ik had niet veel honger en had ook niet zoveel zin gezellig te gaan zitten doen in een restaurant. Dus de hele groep eerst in de ashram de gebruikelijke saaie hap naar binnen gewerkt en toen naar het concert; ik ben nog even naar het internet cafe gegaan om mijn moeder te bellen en dit blog te schrijven en ik lig er straks om 9 uur in!!

Morgen er weer tegenaan!

Ziekenboeg;
Picky Tastebud 2 (half dagje)

.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.