Blog Archive

Followers

Wednesday, March 14, 2012

verslag over 14 maart 2012

Vandaag waren de eerste woorden van Jatta toen ze haar ogen open deed; 'Regent het?'
Helaas, geen geluk voor haar. Maar ze voelde zich zo ellendig dat ze zowaar bleef liggen en ik alleen naar de 6 uur les ging.
Toen ik om 8.10 am terug op de kamer kwam, zat ze in vol ornaat al klaar voor de yoga les... tja... een meditatie/pranayama klas kun je missen, maar een yoga les...
Ze verzekerde me dat ze zich dankzij die 2 hardgekookte eieren van de avond ervoor een stuk beter voelde (???) dus ik me snel omgekleed en toen samen naar de grote shala.
Gelukkig ging de les prima.
Na de les heb ik het voor elkaar gekregen dat ze weer een uurtje terug naar bed ging en omdat het mijn beurt niet was om de extra middagles bij te wonen, had ik ook weer eens wat tijd voor mijn mail, wat andere boodschapjes, en een wasje.
Het bleek dat de helft van de groep die wel geacht werd naar de extra les te komen, het grotendeels heeft laten afweten. Tja... wat een sukkels dat ze dat dan niet zeggen, zodat mensen die zich wel fit voelen naar die les kunnen gaan! De kleine shala is niet zo groot, en omdat er ook mensen van buiten onze groep de yoga lessen kunnen volgen, is afgesproken dat maximaal 8 leden van onze groep de middagles mogen volgen.
Ik snap het niet zo. Er zijn zoveel mensen met nauwelijks of geen ervaring in lesgeven, dus dan moet je juist elke mogelijkheid aangrijpen. Ik zou er dan eerder voor kiezen zo'n langdradige filosofie les te missen...
Daar mis je mijns inziens niet zo veel aan en de aantekeningen kun je altijd nog van iemand anders overschrijven.
Maar iedereen zit zich maar druk te maken over het theorie examen. Ik maak me liever druk om het praktijk gedeelte. Ach, ieder moet maar doen wat ze het beste vinden.

's Avonds was Jatta dermate opgeknapt dat ze mee ging uit eten. Ze begint de keuken in de ashram ook zat te worden. Bovendien had ze weer ergens een nieuw paar oorbellen op de kop getikt en die moesten nodig gedragen worden. Picky Tastebud 1 en ik hebben eindelijk een goede naam voor haar; Bling Bling.

Talky Talky was de naamgeving oor ter oren gekomen. Hij vroeg me naar zijn bijnaam. Ik vroeg of hij er zeker van was dat hij die wilde horen. En toen hij dat beaamde vertelde ik het hem. Hij kon er hartelijk om lachen. Het is een leuke vent. Daardoor kun je die eindeloos durende klassen van hem nog enigszinds verdragen.

ziekenboeg;
jezus heeft buikklachten, hele dag niet gezien. (heerlijk rustig!)
Granny knapt ook nog niet op. Ik snap eigenlijk niet wat ze hier doet.
Sneeuwwitje en Ugly gaan iets beter.
Babies schouder knapt ook wat op.
Baboeska heeft last van haar polsen, komt wel maar doet weinig.
Puppy is ongesteld en dus 3 dagen non actief...


.

1 comment:

mar said...

leuke ziekenboeg! vooral die laatste!

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.