Blog Archive

Followers

Friday, March 16, 2012

verslag over 16 maart 2012

Vandaag mochten we uitslapen tot 7 uur; er stond een yoga-loze dag op het programma. We zouden een pelgrimstocht gaan maken naar een tempel, en het was de bedoeling dat we de wandeling in stilteen op nuchtere maag zouden afleggen. (mmm... niet mijn sterkste kanten!)

Om 8 uur stond iedereen zowaar ook klaar, en gingen we van start. Ik had al van Sylvie gehoord dat het een pittig tochtje zou worden. Kamal deed er nogal laconiek over, 'een paar uurtjes lopen, kan ook op teenslippers...'
Jaja.
Het was dus een aardige klim, flink bergopwaarts. Ik was blij dat ik een beetje voorbereid was en liep lekker op mijn gympies. Het barstte ook van de Indiase families op weg naar de tempel, maar die liepen helemaal druk te kletsen. De meeste op blote voeten of teenslippertjes.


Helaas wilde bijna bij elke thee stal er wel iemand chai kopen... kortom; het schoot niet echt op.
Op een gegeven moment, we waren al bijna 2 uur onderweg, zag ik een wegwijzer; 6 km terug naar het dorp, 5 km naar de tempel. We waren dus maar net over de helft. Ik besloot toen maar eens gewoon door te gaan lopen, en niet meer overal braaf te gaan zitten tot de thee op was. (ik lust geen thee, en die zoete chai met melk, op verdachte wijze gebrouwen, laat ik ook graag aan mijn neus voorbij gaan)
Ik wist dat de 3 boys, Muscle Ball, Samurai en jezus met zijn vriendinnetje Maria Magdalena nog voor mij uit liepen.
Bovendien liepen de meeste dames te kletsen, Kamal zei er niets van, maar ik dacht; als ze nu wat zouden doorlopen, zouden ze vanzelf minder adem over hebben.
(nee, echt, ik heb alleen per ongeluk een keer 'namaste' gezegd toen een groepje mensen mij passeerde en mij groette, en verder; niet gegeten en niet gesproken)

rechts; uitzicht op de Ganges en Rishikesh; ons dorp lag verderop langs de Ganges.

Dus ik begon in mijn eentje te lopen, lekker rustig, en gewoon constant door. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs de mannen in het oog. jezus haalde ik als eerste in, die stond weer eens in innige omhelzing met een boom - ja echt - ik verzin het niet. Met zijn conditie is niks mis, want als de omhelzing klaar is dan gaat hijop een holletje verder omhoog, maar verder spoort die gast echt niet;

jezus (op voorgrond) en Noreen die dat boomgevoel ook eens wil ervaren.

Daarna haalde ik Samurai en Muscle Ball in, die een verdacht sigaretje zaten te roken. En daarna kwam ik Maria Magdalena tegen, die steeds achterom keek of jezus er al aan kwam. Het is een vreemde meid. Ze bekijkt alle dames van de groep OF met diepe wantrouwen (afblijven, jezus hoort bij mij) of met een triomfantelijke blik (ha, jezus hoor lekker bij mij!). Het arme schaap, net 23, heeft geen idee dat alle dames diepe medelijden met haar hebben. Ze doet niet mee met het programma, maarals het even kan sluit ze zich wel aan.
We liepen een tijdje in stilte samen op - ideaalwant er valt toch geen zinnig woord met haar te wisselen.
Zij liep op blote voeten. Dat vond ik zo STOM, maar ik verbaasde me wel hoe makkelijk ze over de steentjes kon lopen. (jezus was ook weer eens een dagje in zijn blote voeten bui)


Als eersten bereikten we samen de tempel. Het was half 12. We keken er een beetje rond en aten wat meegebracht proviand mee. We begonnen ons zorgen te maken of we wel bij de GOEDE tempel zaten, maar het was de enige in wijde omgeving werd ons verzekerd. Eindelijk, na een half uur tot 50 minuten, kwam de rest stuk voor stuk binnen druppelen.

Daarna konden we nog wat dingetjes offeren in de tempel, waarvoor in ruil je voorhoofd volgekalkt werd.
We hielden een gezamelijke theepauze - ik snapte niet dat ze nog thee konden ZIEN - en toen bleek dat we gelukkig niet dezelfde weg terug hoefden; achter de tempel stonden jeeps te wachten die je voor een paar dubbeltjes terug reden, via een andere weg.



We hadden allemaal honger, dus iedereen in die jeeps, en terug naar Rishikesh voor een lekker maaltje. (waar we nog een uur op moesten wachten, zucht!!)

Inmiddels was het al 5 uur, de rest van de dag was vrij, dus had ik even tijd om mijn blog bij te werken en nu begin ik langzamerhand al weer honger te krijgen... gelukkig krijg ik Picky Tastebud 1 vast wel mee!!

ziekenboeg;
Poppeye blijkt een enorme buikloop te hebben. Een paar dagen geen actie voor hem. Hij is in het ziekenhuisje onder behandeling.
Granny geen hoofdpijn meer en ze liep aardig op haar verstuikte enkel, dus wie weet kan ze morgen weer eens mee doen...

.

1 comment:

Fokkelien/Flien said...

Hi Liesbeth,

Ik lees elke dag je blog met veel plezier. Grappig hoe jij met veel animo mijn grootste nachtmerrie ondergaat haha.

Veel plezier nog!

Fokkelien

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.