Blog Archive

Followers

Thursday, March 22, 2012

23 maart 2012

Nou, slecht geslapen, eigenlijk voor het eerst hier.
Telkens als ik me om draaide, draaide de hele kamer ook mee. Ik lag me te bedenken dat dit nooit van die reiniging kan komen omdat ik 2 ochtenden geleden met de vroege yoga klas ook al af en toe duizelig was.
's Morgens maar wel naar les gegaan, ik ga toch mooi die ziekenboeg niet in. Ik merkte dat ik vooral moeite met evenwicht had in de staande houdingen, en vooral waar je je romp draait. Alle poses waar je op 1 been balanceert waren geen probleem.

Na de les, waarin we het een beetje rustig aan moesten doen omdat we gister die reiniging hadden, ging iedereen vol enthousiasme naar de brunch. Het viel niet eens tegen; zachtgekookte groente en warme pap. We worden geacht die darmen nog een dagje te ontzien, maar de helft van de groep is gisteravond na de kichedy nog uit eten geweest...

Na de brunch ben ik eens gaan praten met Doccy, de internist. Ze denkt dat ik misschien mijn nekwervels wat overbelast heb. En dat die dan in de staande gedraaide oefeningen, in combinatie met alle vooroverbuigingen, de duizeligheid veroorzaken. Ze denkt niet dat het mijn evenwichtsorgaan is. Picky Tastebud 1 bood aan wat nekmanipulaties te doen na het ontbijt, en nu hou ik me maar een beetje rustig tussen de middag. Geen extra yogales om half 1. Wel jammer, want het is Bling Bling die de beurt heeft.

Ik denk niet dat ik ooit nog eens zo'n reiniging overhoop ga halen. Ik zie er toch weinig nut van. Je zou je heel licht moeten voelen deze dag, maar het enige wat licht was, was mijn hoofd. Bovendien, wat heeft het voor zin om je lekker licht te voelen, als je geen energie hebt voor je yoga.
Maar het was een interessante belevenis.

Ziekenboeg;
Granny doet nog steeds niet mee met de yoga lessen. (geen idee of het haar enkel, darmen of iets anders is...)
Samurai heeft last van zijn schouder en Doccy van haar onderrug.
De buikklachten groep gaan beter.

.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.