Blog Archive

Followers

Wednesday, March 28, 2012

28 maart 2012 Examendag

Nou, vandaag was het examendag, maar niemand wist hoe laat en of het eerst praktijk of eerst theorie zou zijn... dus lekker op z'n Indiaas.

's Morgens vroeg begon ik al mijn aantekeningen nog maar eens door te worstelen. Af en toe was het compleet onleesbaar, (wanneer ik bijna in slaap sukkelde) en soms was het wel leesbaar maar geen touw aan vast te knopen.

Eerst maar eens naar yoga les om 8.30 uur. Bling Bling kon niet op of neer met haar ribben en ze gaf voor het eerst toe dat ze helemaal niks kon. Ook niet assisteren.
Dus liep ik eerst maar naar Picky Tastebud 1, kijken of die al wakker was en wat opgeknapt. Tot mijn verbazing vertelde Puppy dat ze al weg was. Puppy zelf ging niet; te moe, nog te veel te leren, en ze had slecht geslapen door een muis in haar kamer.
Daarna zag ik Baby op de gang, die was weer helemaal ziek van haar darmen. Haar kamergenote Machu Picchu had een zere knie en kon ook niet op of neer. Dat ging goed... 4 groepsleden gezien en allevier niet naar les.

Picky Tastebud zag ik al op haar matje druk aan het opwarmen en samen deden we heerlijk de ademhalingsoefeningen van Asokan. Zij voelde zich stukken beter en ik had nergens last meer van. (maar vraag me niet die pelgrimstocht nog een keer te maken)
Na 2 uur kwam ik hongerig van mijn matje af en samen liepen we naar de ashram.
Ontbijten!!

Inmiddels hadden we gehoord dat het theorie examen om 14.30 uur zou zijn, dus na het ontbijt maar eens braaf aan de studie...
Na een half uurtje kreeg ik zoveel slaap dat ik even mijn ogen dicht deed en om 1 uur werd ik opgewekt weer wakker. Nog een uurtje om wat door te gaan lezen, maar Picky Tastebud 1 kwam langs, Bling Bling ontwaakte ook uit haar schoonheidsslaapje en we hebben even lekker zitten kleppen tot het tijd werd om op te stappen.
Zoals bij elke les - behalve de 8.30 les; dan zijn we altijd de eerste - kwamen we als laatsten aankakken.
We kregen de examenvragen; 20 multiple choice, die erg makkelijk waren, ook dankzij door mijn verpleegstersopleiding, en daarna 8 lange open vragen. Ik ben er 2 uur mee bezig geweest, maar het was niet moeilijk.

Het was inmiddels al 16.30 en toen kregen we te horen dat de helft van de groep moest blijven omdat die om 17 uur hun praktijk examen kregen, of, haast nog erger, nodig waren als 'klasvulling'.
Tot onze grote opluchting waren Picky en ik allebei niet tot die uitverkoren groep maar zijn we morgen om 8 uur aan de beurt. PRIMA!!

We maakten ons snel uit de voeten voor Kamal zich zou bedenken, of vervanging nodig zou hebben voor de ziekenboeg.
We besloten maar weer eens naar Laxman Jhula te lopen, naar dat restaurantje van gister. We deden er 25 minuten over vandaag, geen haast, en toen we er eindelijk waren, bleek het restaurant wel open maar alleen voor sapjes.
Nou - ze hebben dan wel de allerlekkerste eggplant sizzler van de hele Himalaya, maar hier lag voor ons de grens. Waarom hadden ze gister dan op het briefje geschreven dat ze vandaag weer open zouden zijn??
GRRRR.
We besloten maar terug te lopen voor een lekkere salade en falafal bij Oasis, en we hadden nog de mazzel dat de masseur van Picky Tastebud 1 op zijn motortje langs kwam en toen kregen we een lift van hem.

We aten ons buikje weer vol, en op weg naar de ashram kwamen we langs de grote shala, het was inmiddels al 19.15 uur en tot onze schrik zagen we dat de groep nog volop bezig was! Wat een pechvogels!!

ziekenboeg;
Jane Fonda, nog nooit in de ziekenboeg geweest, vandaag geveld.
Bling Bling (ribben)
Puppy (zwak, ziek en misselijk)
Baby (buikklachten weer volop terug)
Machu Picchu (knie)
Yoga Eva (buikklachten nog steeds niet over)

.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.