Blog Archive

Followers

Sunday, January 5, 2020

5 januari. Puerto Chacabuco, Chili.

Vanmorgen lagen we al vroeg voor anker in Puerto Chacabuco. Dit stadje met 1000 inwoners is pas 100 jaar geleden gesticht. Het regent er 317 dagen per jaar; en ja, ook vandaag.
Ik had gister het toertje wat we geboekt hadden afgezegd; bij nader inzien vond ik het toch erg lang in de bus zitten voor een stadje met een mooie brug en een markt. Bovendien was ik nog steeds ziek en als ik wonderbaarlijk genezen zou zijn, konden we altijd nog proberen een taxi te vinden of een particulier toertje.

Nou, niks wonderbaarlijke genezing en de regen kwam dermate met bakken uit de hemel dat we echt medelijden kregen met degene die wel op een toertje mee ‘moesten’.

Rond half 11 besloten we toch met een reddingssloep even naar wal te varen; de regen was overgegaan in stortregen en we konden met een kleine shuttle bus naar het centrum van Puerto Chacabuco.
Hier stonden een paar witte tenten met wat soevenirtjes, maar zelfs een koelkastmagneet kwam niet door mijn selectie heen. Er was niks geen leuk huisje te zien, de fjorden rondom het plaatsje gingen schuil achter grijze wolken en binnen 5 minuten liepen we terug naar de tender om weer aan boord te kunnen;



Wat mij betreft was het genoeg frisse lucht en beweging (250 meter lopen) en we liepen dankbaar weer naar binnen.
Peter is zich toen gaan uitsloven in de gym, en ik heb liggen niksen. Volmaakt tevreden.

Bij de lunch schoven we aan bij andere Nederlanders die ook niks hadden geboekt en we hebben heel lang zitten natafelen.

Om 16 uur ben ik weer naar de acupunctuur-arts gegaan en Peter heeft maar een paar rondjes alleen op de wandelpromenade gelopen. Vorig jaar was hij de wandelpromenade niet op te slaan maar dit keer vindt hij het net zo leuk als ik.

Bij het avondeten troffen we weer ontzettend aardige Nederlanders en we hoorden hen lekker uit over hun toertje. Ze hadden het toertje gedaan wat ik gecanceld had en inderdaad; lang in de bus, alleen maar regen, geen uitzichten en ook geen koelkastmagneten. We hadden deze mensen nog niet eerder ontmoet en we hadden erg veel te kletsen samen. Dus leuke avond, ondanks dat ik bijna geen hap naar binnen kreeg.




.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.