Blog Archive

Followers

Tuesday, January 28, 2020

27 januari. Bij Blanca in Santa Cruz.

En ja hoor; ondanks dat ze allebei vandaag moesten werken waren ze keurig volgens afspraak om 6.15 uur beneden voor hun yogales.
We hadden een half uur dus ik zette voor de zekerheid het alarm.
Na hun halve uurtje les haastten ze zich naar de douche; ik maakte nog even het uur vol. Hierna moest ik toch nog haasten want Blanca zou om 8 uur thuiskomen van het naar school brengen van José. 
Na het ontbijt bakte ze haar eerste taarten en daarna gingen we om 10 uur op weg naar haar schoonheidssalon. Zij liet haar nagels doen en haar uitgroei bijverven, ik liet mijn haar knippen. Het zat nog redelijk naar mijn zin ook (maar slechter kon eigenlijk niet).

We waren pas om half 1 weer thuis, zij kieperde de volgende taart in de oven en de maids hadden lunch gemaakt voor Mauricio, die altijd thuis komt lunchen, en voor ons; een ontzettend smeuïge kip/cashewnoten prutje, met rijst en salade. Na de lunch gingen ze altijd een half uurtje op bed liggen en gezien de middagtemperatuur leek me dat een uitstekend plan.

De rest van de middag was Blanca druk met de decoratie van de taarten, José weer uit school halen en ik besloot voor mijn dagelijkse beweging eens naar de markt te lopen, 2.5 km verderop. Omdat de ouders ‘s avonds zouden komen eten, vertrok ik om 15 uur. Ik moet zeggen; het kostte doorzettingsvermogen geen taxi aan te houden of in een bus te springen. Op de markt was tenminste schaduw, dat was heerlijk. 
Tja, wat zullen we vanavond eens eten;
TOMATEN? ;



OF TOMATEN? ;


Met kippenpoten;


Of  met varkenspoten (rechts op toonbank);



Ik was pas om 17 uur thuis. Ik had wel heel lang gedaan over die 5 km (en 1 km markt). Maar was blij dat ik gegaan was. Al had ik achteraf best om 17 uur kunnen gaan; de ouders kwamen pas om 19, Mauricio om 19.30 en Blanca was om 20 uur met haar laatste taart klaar. 


Dus we zaten om 20.30 uur aan tafel. En waren klaar om 21 uur want vaders gaat er vroeg in - en Mauricio, Blanca en ik ook.
Wel nog even een hele fotoshoot gemaakt;


Vader had zijn mondharmonica bij zich (foto boven).




Maar toen iedereen in alle combinaties op de foto was geweest gingen ze naar huis en wij ook direct naar bed.







.



No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.