Blog Archive

Followers

Monday, February 17, 2020

17 februari. De stranden van Aruba.

Vanmorgen kwam ik er opeens achter dat stukjes Aruba, die niet met de bus en zelfs moeizaam met een huurauto bereikt kunnen worden, aangeboden worden in een georganiseerde tour. Mmm... beetje laat!
Ik liep een beetje van mezelf te balen toen ik met een Nederlands echtpaar hier aan de praat raakte. Ze zijn een week op Aruba geweest en eigenlijk... niks gezien. ‘Dat nationale park is niks meer dan die cactussen die je hier overal tegenkomt.’

Tja... droog en veel cactussen hier maar ik vind het toch wel mooi!

Vandaag was hun laatste dag en ze gingen naar een strandje en winkelen. Misschien hebben ze nog wel gelijk ook... In elk geval zijn er ook nog nationale parken op Bonaire en Curacao, troostte Henny, een Nederlandse vriendin die hier voor het werk van haar man veel geweest is.
Ik besloot dat ik eerst naar het postkantoor ging (al een maand geen postzegel kunnen kopen) en daarna in een busje zou stappen en wel zien waar ik uit zou komen. Bij voorkeur naar het noorden want gister was ik op de zuidpunt geweest.

Het eerste busje dat ik zag staan zou over een paar minuten vertrekken naar het noorden,  tot bijna het meest noordelijke strand Arashi Beach. Dus ik ingestapt en op het noordelijkste punt van de busroute uitgestapt;

De boten daar wordt denk ik vanaf gesnorkeld. Ze zitten stampvol en keiharde muziek. Miste ik niks aan en waar ze snorkelden kon je vanaf het strand ook komen... maar waarschijnlijk varen ze ook nog wat verder de zee op.
Het was nog een anderhalve kilometer lopen naar Arashi Beach, dat samen met Baby Beach de beste plek schijnt te zijn om te snorkelen.
Het strand lag er bij zoals alle stranden hier;

Ik vond het een beetje druk en liep terug naar de weg. Ik had daar zicht op een witte vuurtoren waar je volgens maps.me in 45 minuten naar toe kon lopen. Ik stond een beetje te twijfelen of ik dat zou doen, tot ik een bus zag staan. Ik ging even vragen en ja hoor; hij reed naar het volgende strand op mijn lijstje; Eagle Beach. Dus ik ingestapt en eerst passeerden we een strand waar je surf- en kite lessen kon krijgen (gelukkig ben ik geen 20 meer anders had ik het zeker gedaan);

En 10 minuten later stapte ik uit en liep nog een klein half uurtje tot Eagle Beach. Dit strand lag er prachtig bij. Ik had het aardig warm EN moest plassen dus ben ik hier even gaan zwemmen;

In de verte zie je de hotels van Hilton, Marriot etc. Ik weet nu waar alle toeristen die gister het carnaval hebben gemist uithingen; OP STRAND.
Ook hier wel aardige vissen maar ik ben nog niet echt onder de indruk. Terug bij mijn tas en handdoek, die een oudere Engelse dame even onder haar hoede had genomen, bedacht ik me dat ik die 7 km naar downtown Oranjestad wel in elk geval gedeeltelijk kon lopen. Ik bond mijn schoenen aan mijn rugzak, smeerde me nog maar eens extra in, bond mijn hoed stevig vast en ging op pad.
Het was heerlijk lopen met je voeten in het water.
Na een paar kilometer kwamen er te veel stenen en liep ik over een plankier verder. En toen het plankier op hield was ik al over de helft. Ik besloot door te lopen en kwam langs een aardig restaurant, waar ik geluncht heb en daarna was het nog maar een paar kilometer langs een straat vol grote winkels. Onder andere een Bruna boekhandel en een AD drogist. De boekhandel verkocht voornamelijk Nederlandse boeken. Het leek aardig op een Nederlandse Bruna en ze verkochten zelfs de Libelle en de privé. Marco en Leontien Borsato gaan scheiden! Weet ik dat ook weer.

Op een gegeven moment kwam ik nog langs een markt, waar voornamelijk kleding verkocht werd maar ook koelkastmagneten. Daarna kwam ik langs de haven, waar juist een enorm cruiseschip zijn lading los liet; wel heel erg veel dikke Amerikanen mochten even hun dollars uitgeven.
Alle winkels die het hele weekend dicht waren, waren nu open maar onderhand liep het al tegen het eind van de middag en had ik het wel gezien voor vandaag.

Thuis gedoucht en toen uit eten geweest in een Colombiaans restaurant in de buurt. Het hele air bnb zit daar regelmatig. Het was lekker maar vet en weinig groente. Zelfs de snapper die ik had besteld kwam regelrecht uit de frituur.

2 dagen Aruba precies lang genoeg voor mij. Morgen naar Bonaire!

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.