Blog Archive

Followers

Saturday, February 15, 2020

15 februari. Aruba. 105 punten 😙

Ondanks dat de vlucht van Quito naar Bogota pas om 3.20 uur vertrok, kon ik aardig wakker blijven. Ik had naar Quito ‘s middags 20 minuten gesluimerd.
Ook in het vliegtuig naar Bogota bleef ik klaar wakker, maar het was maar een uurtje. Daarna een uurtje wachten op de aansluiting naar Aruba. Ik zag 3 stoelen en ben even gaan liggen, mijn rugzak onder mijn knieën, wekkertje gezet voor de zekerheid. Ik sliep een half uur aardig lekker, en in het vliegtuig had ik 3 stoelen en heb bijna de hele 2 uur geslapen, dus kwam aardig fit aan in Aruba. Mijn 105e land!


De eerste indrukken; ontzettend behulpzame aardige mensen, gort droog, de divi divi  bomen (kan ik me nog herinneren uit de aardrijkskunde les op de lagere school!), veel wind en azuurblauwe zee. Ik nam de bus naar de airbnb en dat ging prima. Het was een busje voor 10 personen, maar de 5 Arubanen die er al inzaten, namen bijna alle plekken in beslag. 

Het was een erg leuk air bnb waar ik zat; meer een hostel, bestaande uit diverse gebouwen om een zwembad;


Elk gebouw had een eigen keuken en huiskamer.
Het was brandschoon, alleen een klein beetje buiten Oranjestad maar dat is goed voor de beweging.

Ik gooide m’n spullen neer, nam een douche, en ging toen eerst eten kopen.
Er waren 3 supermarktjes in de omgeving; ze hadden allemaal iets maar het hield niet echt over. Vandaag had ik geen zin om uit eten te gaan, maar volgens mij is het hier uitstekend! 

Daarna ben ik eerst eens vliegtickets en overnachtingen gaan regelen.
Ik heb het volgende bedacht. Ik ga na de ABC-eilanden naar huis! Ik vind 3 eilanden in het Caribisch gebied genoeg (voorlopig). Dan kan ik begin maart naar Peter en mogelijk nog even langs Israël, en ben half maart weer thuis als Jillis de sleutel krijgt van zijn nieuwe flat, die hij gaat delen met Emma en geverfd moet worden.
Ik belde de KLM en bleek dat op 24 februari terug vliegen naar Amsterdam zonder bijbetaling veranderd kon worden. (had een ticket op 9 maart vanaf Curacao). Dus dat gedaan; dat geeft me 3 dagen per ABC eiland; ik denk wel genoeg.
Daarna regelde ik de vluchten tussen de eilanden (er gaat helaas geen ferry), en de overnachtingen.

Toen was het al 16 uur. Ik ging eens een kijkje nemen bij het zwembad; daar zat een Duitse vrouw van mijn leeftijd. Ik maakte me een beetje zorgen of je hier wel zonder auto uit de voeten kwam, maar dat is haar al 6 dagen uitstekend gelukt. Dus dat is mooi. Wel veel lopen maar de bussen komen bijna overal. Toen ze opstapte om cocktails te gaan drinken (was happy hour), kwamen er 2 francaises aan. Die hadden wel een auto, en waren op weg naar hun favoriete strandje. Daar gaan ze elke avond een stuk in lopen (??). Dat zeewater is goed tegen hun dikke bovenbenen en billen. (Waren van die Afrikaanse types). Ze vroegen of ik mee wilde. Nou, waarom niet! Ze lieten me gelijk een stuk van het eiland zien, en bij het strand gingen zij door de zee waden en ik besloot gewoon terug te lopen via een markt. Ik had ook geen bikini aan en strand komt morgen wel.

De architectuur is niet zo veel soeps tot nu toe;



 Saaie woonhuizen (boven)


Een 100 jaar oude kathedraal van Franciscus van Assini, van buiten en van binnen;


De universiteit, verscholen achter een divi divi boom;


Het waren erg leuke dames. Misschien lukt het me morgen weer een lift van ze te krijgen. En anders naar het centrum even rondneuzen of naar het strand.

Thuis ging ik koken, bloggen en ga straks lekker slapen. Mijn ogen doen een beetje zeer. Ik heb wel het geluk dat ik 2 uur eerder naar bed mag; de tijd is vooruit gezet en we schelen nu slechts 5 uur met Nederland.




.




No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.