Blog Archive

Followers

Saturday, August 21, 2021

14-8-'21. Jaarlijkse familiedag in de Hulshorst. Trage tocht Hierden. 10 km.

Vandaag de jaarlijkse familiedag van de Hulsten, dit keer in het vakantiehuisje van Marco, de jongste broer van Peter, in Hulshorst.

De 'kinderen' (7 stuks tussen de 12 en 26 jaar) hebben zich prima vermaakt op de vele bootjes van Marco. Schoonvader was er voor het eerst in 2 decennia niet bij; hij ligt met een gebroken schaambeen in het ziekenhuis. Helaas zit 'beter worden en terug naar huis' er voor hem niet meer in en wacht hij op een plekje in een verzorgingstehuis. Hij wordt volgende maand 90 jaar. Hij wilde beslist dat de jaarlijkse familiedag ook zonder hem door zou gaan dus deden we dat maar.

Ik heb een schoonzus, Jolanda, die ook van wandelen houdt en dit keer wilde haar dochter Eva ook mee, dus reden we naar Hierden om hier aan een 13 km lange wandeltocht te beginnen.

Vooral het eerste stuk langs de Leuvenumse beek is een betoverend mooi stukje Veluwse bosgebied;

 

Jolanda en Eva

Hierna gingen we door de heuvelachtige Harderwijker en Leuvenumse bossen. Hier raakten we helaas de weg kwijt en we kwamen daar vrij laat achter. Ook omdat we niet al te laat weer terug wilden zijn voor de borrel (en ik nog best moe was van de fietstocht) besloten we via google-maps de weg terug naar de auto te zoeken. Dat lukte gelukkig prima en we hadden er toch 2 uur  wandelen op zitten in pittig tempo want Eva stapt goed door.

Volgend jaar in de herkansing want ik wil graag de bijzondere begraafplaats Sonnevanck, midden in het bos, eens zien en ook hebben we het stuifzandgebied gemist.

Terug in Hulshorst konden we aanschuiven aan de borrel en maakten we de jaarlijkse familiefoto. Dit keer maakten we ook een paar gezinsfoto's voor Peter's vader;

Marco, jongste broer, links en Richard, de middelste broer, rechts.
 
Lilith, ik, Peter, Emma en Jillis.

Thomas, Eva, Richard, Jolanda, Sander en Kiki.

Geert, Emelie, Florien, Marco en Dineke.

En hierna de hele familie (met schoonmoeder) aan de pizza;




.


















No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.