Blog Archive

Followers

Monday, December 27, 2021

16-10-'21. Limespad. Bunnik - Cothen. 20 km.

Tonia en ik pikten de route weer op waar we de vorige keer op de bus waren gestapt. Eerst liepen we langs een Bunkerpad dwars door een weiland;

We snapten allebei niet zo goed waarom die bunkers niet allang verdwenen zijn. Misschien onhandig zwaar, of zitten er vleermuizen in...? 

Dit Bunkerpad verbindt Fort Vechten met Fort Rhijnauwen. Dat fort zag er op foto's wel mooi uit, en het is ook het grootste fort van Nederland, maar we hebben er ongemerkt langsgelopen blijkbaar... Nou ja, het LAW Waterliniepad komt er nog dichter langs... dan maar in de herkansing.

We passeerden Bunnik ook bovenlangs, lopend over het Jaagpad langs de Kromme RIjn;

De Kromme Rijn stroomt van Wijk bij Duurstede tot Utrecht over een afstand van 25 km. We volgden de Kromme Rijn, om Odijk heen. We kwamen langs ridderhofstad Beverweert, een van oorsprong 13e eeuws kasteel, gebouwd op een eilandje in de Kromme Rijn;

Ooit woonden er leden van de Oranje-Nassau familie, nu heeft schilder Geert Jan Jansen er zijn atelier en expositieruimte. 

Werkhoven zagen we van een flinke afstand maar ook hier niet ingelopen;


Alleen de 12e eeuwse tufstenen toren van de Sint Stevenskerk, een van de best bewaarde romaanse kerktorens van Nederland, konden we net onderscheiden.
We bleven de Kromme Rijn volgen, afgewisseld met stukken weiland;


Bij Cothen namen we de bus terug naar Bunnik; een ideale verbinding en we waren zo weer terug bij ons uitgangspunt.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.