Blog Archive

Followers

Saturday, February 27, 2021

26-02-21

Weer een prima nacht, alle spierpijntjes verdwijnen langzamerhand en ik poep weer... kortom... het gaat prima. 

Vandaag een 'drukke' dag voor de boeg; eerst yoga mat uitgerold in de yogaruimte en daarna maar weer even rondjes gelopen rond het tennis/basketbal veld. Douchen en daarna kwam Carin langs. Carin is een Nederlandse vriendin uit mijn vorige Jakarta posting; de enige van al mijn vriendinnen van 4 jaar geleden die hier nog steeds woont! Ik had ontbijtkoek voor haar meegenomen en ipv koffie drinken en bij kletsen was ze wel te vinden voor een wandelingetje. Peter loopt hier wel eens naar het nationale stadium, op ruim 1 km afstand. In dit stadium zijn de Asia games van 2018 gehouden. Het is een enorm stadium met flinke wandelpaden er om heen. Peter had gewaarschuwd dat er maar één  in- en uitgang was en dat je het rondje net niet helemaal rond kon lopen; dus wat je heen liep moest je ook weer terug lopen. Wij besloten dit te controleren en Carin vroeg halverwege aan een bewaker of je door rechtdoor te lopen weer naar de ingang kon lopen of dat we terug moesten lopen. Nee hoor, dat kon wel! Zij vertrouwde de bewaker maar ik vertrouwde Peter meer, maar we hadden geen haast en we liepen best lekker. Het stadium is een enorm grijs bouwwerk, nog net zichtbaar op de achtergrond;

De wandeling was niet erg mooi maar wel weinig verkeer en goede paden dus dan ben je in Jakarta al blij. Een stukje was erg mooi; als je goed kijkt (ongeveer in het midden) zie je 'broodvruchten' hangen;

We hadden de uit/ingang op een paar honderd meter genaderd... toen we inderdaad vast liepen en dus het hele rondje weer terug moesten lopen. Maar we hadden genoeg bij te praten en 2 uur later waren we weer bij ons appartement. Ze dronk nog even wat en daarna namen we afscheid.

Hierna had ik nog een belafspraak met een vriendin in Penang. En daarna nog een webinar dat ik wilde volgen. Toen wat boodschappen gedaan voor het avondeten. Peter zou op kantoor eten; het nieuwe kantoor zou ingewijd worden met een rijsttafel en karaoke. Gelukkig hoefde ik daar niet heen; Peter kwam pas om 22 uur thuis. Had een hele fles wijn achter z'n kiezen maar het was voor het hele kantoor het eerste feestje in het hele jaar dus niemand wilde vroeg naar huis. 

Op het dakterras van het nieuwe kantoor; het topje van de gele rijst moet er voorzichtig worden afgesneden en Peter bood dat aan ibu Rini aan; de zakenpartner van van Oord. Zij staat in de plooirok links.



.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.