Blog Archive

Followers

Thursday, February 18, 2021

07-02-'21. Mijn beurt voor wat stomme sneeuwplaatjes...





7 februari stond heel Nederland vol verwachting op. Sneeuw! 

Dus tja... ook van mij een paar van die sneeuwfoto's. Rond huis want ik durfde mijn auto niet te gebruiken; gladheid, zomerbanden en geen noodzaak erop uit te gaan. 

Dus... voordeur open, mijn nieuwe laarzen aan en gaan, wel even over een hoge sneeuw-drempel achter mijn voordeur heen stappen;


 


 

Ik besloot maar eens een stukje door de Vlietlanden te lopen. Er stond een vreselijke wind, die het buiten snijdend koud maakte, het sneeuwde nog steeds licht maar het was heerlijk buiten;



Er waren weinig andere mensen, wat me verbaasde. Niemand kon ver weg... maar het was zondag... voor het eerst in jaren sneeuw... 

Maar kijk; dit soort alternatieven kwam ik ook tegen;


Dit was nu nooit bij mij opgekomen; snowboarden in Nederland achter een auto!

De volgende dag maakte ik met mijn buurvrouw Patricia en hond een wandeling rond de Vlietlanden.
We zagen 2 ijsvogels. Eéntje vloog er zelfs wel 500 meter mee op; hij zat in het riet en telkens als we hem via het wandelpad tot op 5 meter naderden, vloog hij 50 meter verder en zo konden we hem zo mooi zien. En heel dichtbij! Er staan vaak mensen met telelenzen bij de Vlietlanden te turen naar de ijsvogels, maar dit keer waren ze met het blote oog zo goed te zien! Maar... we hadden allebei onze mobiel niet bij ons.
Patricia is nog erger als ik; zij heeft zelfs een mobieltje zonder fototoestel! Ja; dat bestaat nog!

Weer thuis mocht ik haar sneeuwschep lenen en maakte ik een keurig paadje naar voordeur, schuur en langs mijn huis;


                         


En daarna was ik toe aan een grote kop thee en een flink stuk chocola en begon langzaam weer wat gevoel in mijn vingers te krijgen;


Een paar dagen later waren de sloten dicht en maakte ik wat foto's rond ons huis, zodat Peter ook kon zien wat hij miste in Jakarta. Het slootje achter ons huis;


Rechts boven; zelfs op de Vliet lag een laagje ijs maar was te dun om op te staan.


Zondag met Tonia een wandeling gemaakt naar het Joppe (staat in verbinding met de Kaag);


Hollandse taferelen!







.











No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.