Blog Archive

Followers

Saturday, February 20, 2021

20-02-'21. 4e dag quarantaine.

Van half 2 tot half 9 geslapen. Kijk. Daar moet ik het wel mee kunnen volhouden tot 23 uur vanavond. Ik had wel vrij veel last gehad 's nachts van dat ene schouderspiertje, dus besloot ik maar geen yoga te doen (is toch vrij veel armspier-werk) maar 2 online gymlessen met focus op billen. Dat kan bij mij volgens mijn dochter ook geen kwaad. 😅😅

Hierna zo lang mogelijk gedoucht, een blogje gemaakt, 2 flesjes water opgedronken, mijn koffer van binnen schoongemaakt, een kruiswoordpuzzeltje opgelost, verfspetters van mijn wandelschoenen geprobeerd te verwijderen met een mesje, een uurtje orthomoleculaire les gevolgd, en toen kreeg ik honger en heb weer van ontbijt en lunch mijn brunch gemaakt.


Zoals jullie kunnen zien houden ze de wortels en de broccoli er stug in, maar de groene salade voor lunch was wel gelukt. 

Daarna was het nog een uurtje voor mijn opleiding zou beginnen. In januari heb ik me ingeschreven voor een 3 jarige opleiding Regressie en Reïncarnatie Therapie. Ik heb geen idee of het wat is, maar ik vind het wel erg interessant en anders hou ik er gewoon na 1 jaar mee op. Het eerste lesweekend eind januari was ook online. Maar dat was niet eens vervelend. Een klas met 13 studenten waarvan 4 mannen. Het eerste weekend ging vooral over communicatie en gesprekstechnieken. Voor mij helemaal nieuw en kan zeker geen kwaad. De weken die tussen het volgende lesweekend zitten worden we geacht de stof voor te bereiden, boeken te lezen en vooral via intervisie gesprekstechnieken te oefenen met klasgenoten. Door de lockdown kan dit voorlopig online, en omdat we door heel Nederland verspreid wonen, is dit onze kans om zonder reistijd veel intervisie uren te draaien. Het valt me niet mee! Elk woordje en vooral elke vraag op een goudschaaltje wegen... is moeilijk voor een flapuit. Maar ik leer er veel van.

De les was vandaag van 10 - 17 uur. Dat is van 16 tot 23 uur Jakarta tijd. Ik wist zowaar tot het eind echt wakker te blijven. Het internet via de kabel hield tot de lunchpauze uitstekend, maar daarna viel af en toe het geluid een beetje weg en het beeld van mijn medestudenten grotendeels stil. Maar ik kon de les goed volgen en de tijd vloog om.

Na de les nog een paar uurtjes wakker kunnen blijven en daarna was deze dag ook om!






.



No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.