Blog Archive

Followers

Friday, February 19, 2021

19-02-'21. 3e dag quarantaine.

Ik ben om 23 uur gaan slapen en ik werd voor het eerst wakker door die grrr@@@*** moskee. Hij hield het goed lang vol dit keer en ik bedacht dat het vrijdag was... zucht... 

Maar gelukkig viel ik weer in slaap en werd pas om 9 uur wakker! Kijk... dat zet zoden aan de dijk.

Ik voelde me fit en uitgerust en met een heel ander gevoel dan gister rolde ik mijn yogamat weer uit. Ik vloog door het uurtje heen, had alleen wat last van een spier bij mijn rechter schouderblad... misschien gister toch beter een dagje rust kunnen nemen...

Na de yoga nam ik weer een uitgebreide, slome spa behandeling in mijn eigen badkamer en omdat ik nog totaal geen honger had, besloot ik eerst maar eens een uurtje een orthomoleculaire video te gaan bekijken. Dat is het ideale van Covid; alle extra lessen staan online en de meeste kun je eindeloos terugkijken.

Om 11 uur begon de moskee weer en om half 1 was die nog bezig. Ja... het was wel vrijdag maar toch... toen ik eens beter keek zag ik dat de dienst buiten op en voor de trappen was;



Ik had inmiddels ook door dat de roomservice het ook liet afweten dus ruimde ik mijn eigen zooi maar op. Elke dag staan er 5 flesjes water Ć  600 ml voor de deur en een wc rol. Sinds ze door hebben dat ik geen frisdrank drink, krijg ik ook nog 3 extra flesjes water bij de maaltijden, dus die flesjes beginnen aardig op te stapelen zo langzamerhand. Ik doe mijn best om er 5 leeg te drinken maar meer krijg ik er echt niet naar binnen! 

Mijn ontbijtbox stond al weer vanaf weet ik hoe vroeg voor de deur; ze hadden mijn bestelling voor mijn diner van gisteravond maar herhaald voor mijn ontbijt; vis, gefrituurde tofu, broccoli, wortel en gelukkig ook papaya. Ik besloot het ontbijt maar weer te bewaren voor mijn lunch 


en belde de receptie om eens te vragen om een groene salade en wat noten voor lunch. Ja het zou in orde komen. 

De lunch stond om half 1 al voor de deur en ik besloot dat ik een wel beetje honger had en weer net als gister het ontbijt en de lunch te combineren. Nou, de groene salade was niet helemaal begrepen, maar met papaya, noten en het ontbijt kon ik toch een aardige brunch bij elkaar sprokkelen;

Na het eten keek ik een uurtje Netflix, luisterde weer een les af, en toen belde vriendin Hedwig wel een uur en aan het eind van de middag deed ik braaf een half uur sportschool-video les mee. Ik kreeg wel steeds meer last van die spier in mijn rug. Ook heel vervelend dat ik er niet lekker bij kon om het wat losser te maken. Geprobeerd met mijn haarborstel maar dat was ook niks.

Mijn avondeten was er om 19 uur nog niet en ik besloot dat het tijd was voor wat zuurkool. Die met smaak opgegeten en toen om 19.30 uur het diner er nog niet was, belde ik de receptie. Ze vroeg wanneer ik mijn laatste maaltijd dan had gehad. 12.30 uur! Oja; dan was het wel tijd voor het diner. Daar heb ik maar geen foto van gemaakt want behalve de tofu was het een herhaling van het ontbijt. Maar met een half pond zuurkool al in mijn buik, was het meer dan genoeg. 

Daarna nog een uur bezig geweest om voor morgen een goede kabel-internet connectie te organiseren voor de 2 online lesdagen dit weekend. Omdat de lesdagen life zijn en ik geen risico wilde lopen dat ik problemen heb met dat gebuffer, had Peter mij aangeraden een kabel te vragen. 

Toen paste de kabel niet in mijn computer maar gelukkig had Peter nog ergens een convertor liggen, die hij door de chauffeur naar het hotel liet brengen. Daarna was de plug in de muur afgesloten; maar gelukkig wist Peter dat er een lipje aan zat waar ik het kleine plugje mee kon openen. Toen bleek dat het een opening was voor een telefoon kabel en de zeer behulpzame IT meneer kwam toen een lange kabel brengen die ergens aan de andere kant achter een kast de muur in kon.

Ik ben klaar voor de les morgen!

Ik weet niet eens meer wat ik 's avonds heb gedaan. Oja, een vriendin stuurde een grappige yoga video en toen zag ik dat het een onderdeel was van grappige you tube video's die als titel had 'Tis hier geen hotel'. In verschillende video's maakte een moeder duidelijk hoe je een pak melk terug in de koelkast kunt zetten, hoe de deksel van een pot pindakaas terug op de pot moest (om die terug in de kast te zetten werd bewaard voor les 2), hoe de wasmand werkt (beginnen met 3 stuks wasgoed die in je kamer liggen te slingeren en probeer dat in een week op te voeren naar 5 stuks per keer); erg flauw maar ik was er precies voor in de stemming.

Ik had besloten tot 24 uur wakker te blijven zodat ik morgen hopelijk minder slaperig zou zijn tijden de lesdagen die door tijdsverschil hier tussen 16 en 23 uur zijn. Om 23.45 uur bedacht ik dat ik nog niet mijn avond- ligbad had genomen dus ruim na 24 uur kroop ik in bed. Ik voelde me nog niet echt moe en keek nog een uurtje Netflix. Om 1.30 uur ging mijn licht uit.


Hebben jullie wel eens bedacht hoe jullie je 5 nachten en bijna 5 volle dagen zoet zouden houden alleen opgesloten in een hotelkamer? (Goede tips welkom!)



.


No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.