Blog Archive

Followers

Thursday, December 19, 2019

18 december; Antarctica cruise begint

De 14 uur durende vlucht naar Buenos Aires verliep soepel. Ik heb veel liggen draaien en had het gevoel alleen maar te dommelen, maar op een gegeven moment dacht ik wel een hele ruk gemaakt te hebben, maar het waren maar 4 uurtjes. Toen maar weer films gaan kijken en ondanks dat we bij vertrek bijna een uur vertraging hadden, landden we toch precies op tijd om 7.30 uur (4 uur tijdsverschil). We konden pas om 13 uur inchecken en de Starbucks op het vliegveld was overvol dus maar gelijk een taxi genomen naar de cruise terminal. We kwamen nog een beetje in een file terecht maar we hadden geen haast dus geen probleem. Op de terminal hoefden we maar een uurtje echt te wachten en toen mochten we al inchecken. Op de terminal kwamen we een ander Nederlands echtpaar tegen die ook kinderen hadden in de leeftijd van de onze die ook thuis waren gelaten. Waren aardige lui en bleken ook nog de hut naast de onze te hebben. 
Helaas konden we nog niet douchen want de koffers kwamen nog niet, maar we hadden ook honger dus gelijk maar naar boven. Het was alsof we nooit weggeweest waren. We hadden een andere boot dan vorig jaar door het Panama kanaal; toen de Volendam en nu de Zaandam (beiden van de Holland-Amerika lijn), maar het was een bijna exacte kopie dus het schip verkennen hoefde niet meer. Onze hut was ook bijna identiek maar dit keer hadden we een balkon. Onze buren, Nelleke en Martin, ervaren cruisegangers, hadden ons verzekerd dat dat balkon het geld dubbel en dwars waard is. We zullen zien...
Ook het lunchbuffet was een herhaling van vorig jaar en we liepen een heel rondje langs alle mogelijkheden maar we besloten het bij een salade lunch te houden.
Terug in de hut waren de koffers aangekomen en we pakten uit, namen een douche, deden een klein tukje, en we waren eigenlijk van plan de gym nog even in te duiken maar ik had meer behoefte aan frisse lucht en voelde me ook nog wat te lamlendig voor de gym, dus ik besloot maar rondjes te gaan wandelen op het promenadedek. (450 meter per rondje). Peter besloot ook de gym nog maar een dagje uit te stellen en besloot mee te wandelen. We liepen vrij stevig door, na 11 rondjes van 4.20 tot 4.30 minuten per stuk, hadden we er 5 km opzitten en vond Peter het genoeg. Ik wilde nog even het uur vol wandelen en na een paar rondjes kwam ik een aardige vrouw tegen met wie ik nog een paar rondjes heb gelopen, in een wat lager tempo maar dat vond ik na dat geren met Peter niet erg.
Weer terug in onze hut was het al half 7. Dus even wat oxels gewassen en wat anders aangetrokken en naar het diner. Er was nog een tafeltje voor 2 personen, gelukkig want Peter wil liever geen tafel delen. We hebben toch het idee dat de gemiddelde leeftijd van deze cruise een stuk lager ligt dan de vorige. We schatten eind 50 ipv dik 70. Dus in plaats van de jonkies horen we nu tot de middenmoot. Maar nog niet iedereen is gearriveerd dus we zullen zien.
Na het eten vertrok Peter voor het gebruikelijke avond amusement (afwisselend zangers/dansers/cabaret/illusionist/pianist etc). Ik vind daar helemaal niks aan en ging nog even rondje wandelen en daarna even lezen en om 22 uur ging mijn lichtje uit.

Dit is de reis die we gaan maken; Beginnend bij Buenos Aires (rechts boven) en dan via Antarctica naar Santiago (links boven);





.



No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.