Blog Archive

Followers

Thursday, September 5, 2013

dag 7. Naar Ermione


We gingen gisteravond ergens tussen 11 en 12 slapen. Ik schommelde al heel snel in slaap, dankzij mijn onafscheidelijke oropax geen last van piepende touwen, schurende loopplanken en 'gezellige' drukte van de kade.
Om 8 uur werd ik wakker, even later ging Peters wekker en kwam er langzaam actie in de boot.
Terwijl Peter naar de captainsmeeting ging, ben ik vers brood en fruit gaan kopen en daarna hebben we snel ontbeten want we zouden om 11 uur vertrekken. De begeleiding is een stuk serieuzer als vorig jaar, en Peter kreeg een uitgebreide handleiding over de boot, waar hij braaf naar luisterde en de kinderen ook.
Daarna voeren we op de motor de haven uit, en even later was er al genoeg wind om de zeilen te hijsen en de motor uit te zetten.



Deze vakantie zouden we een rondje varen in de 'Argolic Gulf'. Wie geinteresseerd is; hier kun je een kaartje vinden; 
http://itouchmap.com/?c=gr&UF=-814492&UN=-1193172&DG=GULF
Er kwamen al wat koppen op het water, de golven werden ook best aardig en even later moest ik mijn boek al weg leggen en die is de hele dag niet meer open gegaan; ik werd te misselijk.

Om 1 uur gingen we voor anker in een baaitje. Ik besloot mijn dagelijkse portie lichaamsbeweging maar te gaan nemen in de vorm van een rondje zwemmen. Ik zwom eerst naar de kust, waar de bodem nogal rotsig was. Daarna besloot ik om een uitstekende rots te gaan zwemmen. De wind en de golven waren nog steeds best hoog en regelmatig werd ik gedwongen een flinke slok zeewater door te slikken.
Na 40 minuten was ik weer terug bij de boot, waar ik gelijk mijn douche voor de dag maar nam op het dekje aan de achterkant van de boot. Ook mijn haren gewassen, kan maar gebeurd zijn want ik heb een hekel aan die krappe douche aan boord en een nog grotere hekel aan die openbare douches aan wal.

Ondertussen had Jillis de dingy uitgeprobeerd en Peter is bezig geweest met de zeilen en touwtjes.

Toen ik weer schoon aan dek was, was het tijd om de lunch te maken maar toen zag Peter opeens dat iedereen er weer vandoor ging.
Ze haden alledrie al een zak chips achter de kiezen en een fles ice-tea, dus het anker werd gehesen (Jillis), de motor werd weer gestart (Lilith heeft weer het meest het stuurwiel in handen), de zeilen gehesen (gezamelijke actie onder supervisie van Peter) en toen voeren we alweer. Ik wilde net met de lunch beginnen, maar de golven waren zo hoog, dat ik daar direct weer van af zag. Ik vond een plekje bovenop het dek, onder het grote zeil, en ging daar stil ging liggen wachten tot het weer wat beter zou gaan. Ondanks dat ik hard lag en gekromd rond de touwen, viel ik prompt in slaap en werd pas om half 5 wakker!! Niemand had lunch gemaakt, maar toen ik het voorstelde, kwamen de bestellingen binnen hoewel de gebakken eieren niet door konden gaan wegens te veel wind.

Om half 6 kwamen we aan in de haven van  Ermioni;



Hoogste tijd voor een hapje en een drankje, en daarna even naar een supermarktje voor flessen water. Het was al over zessen maar tjonge, wat was het nog HEET. Dat heb je toch helemaal niet door aan boord.

‘s Avonds zijn we voor het eerst met de hele groep uit eten geweest; er lag een restaurantje vlak voor onze neus dus dat was makkelijk.




.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.