Blog Archive

Followers

Tuesday, September 3, 2013

Dag 12. Terug naar Poros.

De laatste zeildag is aangebroken.
We voeren om 10 uur weg want we hadden een flink eind zeilen voor de boeg.
De wind was bijna de hele dag hard, windkracht 5, soms zelfs 6. Maar hij was wel vlagerig en bijna de hele dag tegen, dus Peter moest alle zeilen, en soms zelfs de motor, bijzetten om vooruit te komen.

We hadden aan het eind van de middag nog wel tijd ergens voor anker te gaan en ik mocht 45 minuten zwemmen, en daarna was het nog een klein stukje naar onze thuishaven Poros;

's Avonds gingen we voor de laatste keer met de groep uit eten, en daarna opruimen, inpakken, slapen en de volgende ochtend zouden we om 11 uur de boot nemen naar Pireus, de haven van Athene.

Toen we de volgende ochtend voor de laatste keer van boord gingen, zei Jillis opeens dat hij volgend jaar wel 2 weken op zeilvakantie zou willen! Peter keek blij verrast, en ik stomverbaasd, want aan boord doet Lilith veel meer dan Jillis. Die trekt zich heel vaak terug in zijn hol, om te lezen of nog wat extra slaap in te halen...

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.