Blog Archive

Followers

Friday, August 23, 2019

24 augustus. 2e dag postoperatief

Ik was om half 10 al helemaal klaar om te slapen. Mijn buurvrouw keek nog even tv maar met gordijnen om mijn bed had ik daar geen last van.

Iets later kwam de verpleegkundige nog even langs met de medicijnkar maar ik vertelde dat ik mijn anti-epileptica al zelf genomen had.

Ik denk dat ik tegen 22 uur sliep. Om 24 uur kwam er een verpleegkundige controles doen, dat vertelde ze me de volgende ochtend. Ik kon het me nog wel herinneren maar heb er niet veel van meegekregen.

Ik werd wakker door een stralend oranje zonnetje!!!
Dan zou het minstens 7 uur moeten zijn!! Ik kon het nauwelijks geloven en keek op mijn mobiel naar de tijd. Het was 2.30 uur! De kamerdeur bleek wagenwijd open te staan en het zonlicht was de gangverlichting. Even naar toilet, de deur dicht gedaan, wat liggen draaien, verpleegster kwam rondje lopen, weer de deur achter haar dicht gedaan, buurvrouw ging plassen, weer de deur dicht gedaan. Ik voelde al dat 't m niet meer ging worden voorlopig, maar ik slaagde erin nog tot 4.30 uur min of meer te blijven liggen.
Daarna maar het hele operatie-blog gereviseerd en toen was het ochtend.
Ik was best tevreden over 4.5 uur slaap en 2 uur sudderen, ga gewoon thuis lekker nog even een tukje doen straks!

Ik verbaas me erover dat ik totaal geen behoefte heb aan een boek, de tv, een tijdschrift maar wel contact met de buitenwereld!

1 comment:

Wendy said...

Vanuit de buitenwereld wordt jouw blog ongetwijfeld niet alleen door mij met veel belangstelling gevolgd. Fantastisch dat en hoe je vanalles deelt en natuurlijk vooral hoe goed het zo te lezen gaat. De afgelopen dagen waren ontzettend spannend, in eerste instantie voel ik enorme opluchting voor je: operatie geslaagd, patient springlevend. Daaropvolgend ben ik zeer hoopvol voor de komende weken en maanden met veel rust, ontspanning, tevredenheid en alleen maar positieve gedachten.

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.