Blog Archive

Followers

Monday, January 24, 2022

7-12-'21. Hollands Kustpad. Meijendel (Wassenaar) - Katwijk Zuid. 12 km.

Wegens de kou en lange reistijd besloten Tonia en ik de laatste etappes van het Limespad in het voorjaar af te gaan maken. Dus kozen we voor een nieuw LAW en we besloten het Hollands Kustpad te gaan lopen. Dit pad loopt van Hoek van Holland door 213 km duinlandschap naar Den Helder. We startten lekker dichtbij huis, midden in de route, bij Meijendel. 

Boerderij Meijendel is een van de 100 boerderijen die tussen 1830 en 1850 in de valleien Meijendel, Kijfhoek en Bierlap gebouwd werden om te proberen met akkerbouw en veeteelt de kost te gaan verdienen. Het werd een mislukking; de grond was voedselarm en de zoute zeewind bedreigde de gewassen. Na 1850 waren alle boerderijen verlaten; die in Meijendel werd omgebouwd tot restaurant.

Hier startte onze route, waar we bovenop een uitzichtpunt nog net een blik opvingen op de bebouwing van Scheveningen;

We passeerden een flinke kudde schapen;

waarna we langs het waterwingebied naar de Ganzenhoek liepen. Dit is mijn favoriete plekje in Nederland. Hier heb ik in de winter op zondag heel veel hard gelopen met de surfclub; 


Hierna liepen we door Berkheide naar Katwijk, waar we zowaar nog tegen wat wilde Schotse Hooglanders opliepen;

Vlak voor we de eerste huizen van Katwijk in het oog kregen, liepen we eerst nog langs een foeilelijke moskee. Welke idioot toestemming heeft gegeven om in dit prachtige stukje natuur zo'n wanstaltig gebouw neer te zetten, is me werkelijk een raadsel.

Een moskee in het streng gelovige Katwijk... begrijp me goed... ik heb niets tegen moskeeen maar wel op die plek!


.


















No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.