Blog Archive

Followers

Monday, April 26, 2021

22-4-21. 45 km fietsen en hoe je 2 uur kan wandelen in Lisse zonder een tulpenbol te zien.

Tja, zolang het bollenseizoen is nog maar een keertje profiteren van de bollenstreek. Via KLUP had ik contact met John, die wel een uurtje of 2 wilde wandelen in Lisse. Ik had nog een route door Lisse uit een wandelgids, maar die tocht was 13 km en John wist wel de weg dus een keertje lekker mee lopen is ook wel relaxed. 

Dacht ik.

Nou, hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik het niet. Maar we kwamen noch langs bollenvelden, noch langs de prachtige wandelroute van afgelopen zondag. Dat is toch ook wel een prestatie. 😞

Hij negeerde route pijlen en laarzenpaden en koos een onduidelijke weg dwars door het bos, dat midden in een weiland eindigde. We liepen te strompelen door dat stomme weiland, een hoop verontwaardigde, broedende ganzen verstorend, en John maar mompelen dat de route wel heel slecht was aangegeven. Uiteindelijk konden we niet verder door een sloot en konden het het hele stomme stuk door het weiland weer terug. 

Hierna koos hij ervoor het stukje bos niet terug te lopen richting het Laarzenpad maar WEER een naastgelegen weiland door te ploeteren. Ik was er inmiddels helemaal klaar mee maar ik besloot mijn kop te houden en wel te zien waar we uit kwamen. Dit keer hadden we meer geluk; we kwamen uit bij de Lageveensemolen waar we het wandelpad konden oppikken. 

Weer een stukje bos en daarna stelde hij voor om nog een ommetje te maken langs de sportvelden van Lisse. 

Ik was inmiddels helemaal klaar met zijn verhalen over zijn scheiding en zijn stomme routes. En gelukkig waren we al bijna 2 uur aan het wandelen dus stelde ik voor maar naar zijn huis en mijn fiets te lopen. 

Ach ja, soms zit het mee. Soms zit het tegen. Wel een lekkere frisse neus gehaald maar John krijgt een zwart kruis achter zijn naam.


No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.