Blog Archive

Followers

Thursday, April 22, 2021

17-4-21 Retourtje Bunschoten-Spakenburg naar Eemnes met Wijmie. (20 km)

Wijmie had ik al enige jaren niet gezien maar zoals dat gaat met goede vriendinnen; je kan gewoon de draad weer oppakken waar je gebleven was.

Lopen naar Eemnes over dijken is een takkeneind maar we hadden genoeg gespreksstof en in Eemnes aten we onze lunch op een bankje op. We ontdekten al snel dat er niet echt veel te beleven is in Eemnes; een bioboerderij was pas volgend weekend op en de aspergeboerderij was vrij ver. Dus daarna liepen we het hele takkeneind weer terug en het was opvallend dat in Bunschoten-Spakenburg er overal hele straten versierd waren met rood-wit-blauwe vlaggetjes;


De verklaring van deze feestelijke versiering is...
Koningsdag! Al over 10 dagen. Je kan er maar klaar voor zijn.
Nou, dat zijn ze in Bunschoten-Spakenburg!

Daarna hebben we lekker thee gedronken in de prachtige Japanse achtertuin van Wijmie;

 

De echtgenoot van Wijmie is visboer en hij heeft ontzettend veel koikarpers in de vijver zwemmen. Ze groeien als kool en planten zich naar hartelust voort. Er zijn ook nog 3 flinke steurs aanwezig. Wat een beesten!

En aan het begin van de tuin heeft ze een nieuw boeddha beeld. Vind ik wel heel erg mooi;


Het was een gezellige dag! En toen ik naar huis ging kreeg ik ook nog 4 haringen... de lekkerste van Nederland. 


No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.