Blog Archive

Followers

Tuesday, March 23, 2021

18-03-'21. Groene wissel Delft. 11 km.

Vandaag was de weersverwachting zeer matig, maar omdat het (nog) droog was besloten buurvrouw Patricia en ik toch maar te gaan. We kozen Delft; dichtbij en een tocht van 11 km; hopelijk hielden we het droog...

We parkeerden in de buurt van Ikea en haakten midden in de wandeling in. (Scheelt een stuk door de stad rijden én een hoop parkeergeld). Als eerste kwamen we langs het Arboretum/Heemtuin; bijna loodrecht achter de Ikea. Nooit gedacht dat daar zo'n prachtig groen stukje park lag! We maakten een omweg in het Arboretum. Het was prachtig aangelegd;

 

 

Hierna liepen we door een weiland, en we waren zo druk aan het kletsen dat we de afslag misten en te ver door liepen. Maar dankzij Google Maps vonden we de weg naar De Grote Plas en al snel waren we weer waar we wezen moesten. Het recreatie gebied van het Delftse Hout vonden we verrassend druk voor een donderdag ochtend; veel wandelaars.

Maar het was ook prachtig lopen door de polders en over de graskades.

Hierna liepen we het Wandelpark de Nootdorpse Plassen in;

Via een viaduct onder de A4 kwamen we Delft binnen en we liepen door de mij al wat herkenbare binnenstad. Wat jammer toch dat de musea nog steeds dicht zijn! Ik heb er nog een paar in Delft op mijn verlanglijstje staan.

We kwamen weer langs de Oostpoort en hoewel die al in mijn blog staat, kon ik het toch niet laten;




Hierna konden we weer de A4 onderdoor en waren binnen 3 uur terug bij af. We hadden 2 druppels water opgevangen onderweg, maar toen we in de auto zaten begon het echt te regenen. Strakke planning!

Volgende week richting Goeree/Overflakkee. Ik hoop echt dat in elk geval mijn handschoenen binnenkort niet meer nodig zullen zijn. Mijn vingers hebben het zwaar in de winter...






.



No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.