Blog Archive

Followers

Thursday, March 4, 2021

03-03-'21. Naar huis.

Vandaag naar huis!
Eerst nog uitgebreid ontbeten en nog een laatste foto van hun prachtige uitzicht op 3 papayabomen;

  

Daarna namen we hartelijk afscheid van Ibu Rini en haar familie. Ibu Rini was er achter gekomen dat ik nog cruise plannen had naar Sint Petersburg. Ze heeft me volledig uitgehoord hoe dat werkt en ik denk dat ALS de cruisevaart weer op gang komt, Peter er niet onderuit zal komen en Pak Suharianto ook niet. 

Ibu Rini, Dimas, Pak Suharianto, de middelste zoon, Sita en Peter bij de voordeur.

In ruim 2 uur reden we terug naar Jakarta, ik trok nog een paar baantjes in het zwembad, pakte mijn koffer in, at een late lunch en daarna bracht Peter me naar het vliegveld. Hier moest ik mijn 6e Covid test ondergaan. In 2 weken tijd. Deze test is verplicht door Hugo de Jonge. Nou kan ik niet stemmen omdat ik uitgeschreven ben, maar anders had hij ook weinig kans gehad op mijn stem. Wat een flauwe kul. Maar het was wel een pijnloos gebeuren; het ragertje tikte 1 seconde de eerste centimeter in mijn neus aan, en na een kwartier kwam de uitslag; negatief. Ik ging hen mooi niet wijzer maken dat deze sneltest, die al niet zo betrouwbaar is, totaal zinloos was geweest. Uitslag aanpakken en inchecken!

Naar huis.


Er is wel een wrang nasmaakje aan dit bezoek. Natuurlijk was het heerlijk Peter weer te zien. Maar toen ik er was kwam hij er achter dat mijn Dubai verblijfsvergunning niet tot maart 2021 maar tot maart 2022 geldig is. Dus de ergste noodzaak van deze reis - ik moest me inschrijven in Indonesië omdat ik uitgeschreven ben uit Nederland, was er daardoor eigenlijk niet.
En daarbij komt dat mijn kitas (Indonesische verblijfsvergunning) slechts geldig is tot augustus 2021 omdat dan Peter’s kitas verloopt. Hierna krijgt hij waarschijnlijk een kitas voor 3 jaar. Dus zal ik dit jaar dit hele circus weer moeten doormaken. 
ALS de vaccinatieplicht niet wordt ingevoerd - want daar ligt voor mij de grens.



.








No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.