Blog Archive

Followers

Monday, October 13, 2014

Wandelen in Sentul

Vandaag stond er een wandeling in Sentul met 5 Nederlandse dames op mijn programma. Cassandra, de initiatiefneemster, heeft een organisatie ontdekt die IdGuides heet en eco-tracks met gidsen organiseert.

Om kwart over 6 stapte ik al op mijn fiets richting haar huis, en toen iedereen er was vertrokken we met 2 auto's richting Sentul, een gebied in de buurt van Bogor.
We hadden geen last van het verkeer want iedereen probeerde de stad in te komen en na een goed uur rijden waren we er al.
De gidsen stonden al op ons te wachten. Ze spraken wel wat Engels maar 2 dames spreken Indonesisch dus we konden alles vragen wat we wilden weten en de nog jonge jongens waren zeer enthousiast en bereid alles te vertellen wat ze wisten. We kwamen de meest vreemde gewassen en groentes tegen en we hoorden waar ze voor gebruikt werden. Ook waren er veel bomen waar lijm uit gewonnen werd op dezelfde manier als bij rubberbomen.
We zagen onder andere cacaobonen, koffiebonen, heel veel bananen, guaves, komkommers, cassave, en natuurlijk heel veel rijstvelden.
We bleven allemaal foto's maken en verbaasden ons erover dat het zo prachtig was.
We liepen door kleine dorpjes en de gidsen verzamelden regelmatig wat plastic afval. De meeste looppaden waren dan ook brandschoon, alleen rond de dorpjes was er geen beginnen aan.

Hier wat foto's die voor zich spreken;


Heel veel prachtige bamboe bruggen over kabbelende stroompjes; 





En dan de rijstvelden;














Er waren heel veel van dit soort vreemde huisjes;



Het leken wel vreemde paddenstoelen en het stonk ook schimmelig, maar het bleken deegjes te zijn die op stokken waren geplakt om te rijzen.

Na ruim 2 uur heuveltje op, heuveltje af in een steeds warmer wordend ochtend zonnetje kwamen we uiteindelijk bij ons einddoel; een waterval. Volgens de gidsen kon je het water drinken en kon je er ook in poedelen, maar niemand kwam in de verleiding. We kregen koffie en thee en aten onze eigen snacks op, en daarna was het nog een klein half uurtje terug naar de auto's.
Het was een fantastische ochtend en het smaakt voor ons allemaal naar meer!






(met dank aan Cassandra voor de meeste foto's)




                                                                              .

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.