Blog Archive

Followers

Friday, September 12, 2008

Tanglin Rugby club



Dacht ik vorige maand een spectaculaire foto te hebben van Jillis die na een training vies het huis in wilde lopen... Nu heb ik voor de liefhebbers een paar foto's van de laatste training sessie;



Ja, dat jongetje midden op de rechter foto, met rood shirtje, is Jillis. Hij heeft nog geen Tanglin rugby shirtje dus loopt nog in zijn rode Bahrein outfit. broekje (oorspronkelijk spierwit) heeft zich al aardig aangepast. Weet je dat zelfs zijn onderbroek niet meer wit wordt (ook niet na een uurtje in de bleek?)



Was ik even blij dat we met de fiets waren; moet je toch niet aan denken, dit moddermonster in je auto... (Jillis was flink moe en dat gezicht is het vooruitzicht op het heuveltje van de terug weg)


Echter; thuis in bad, paar sushies erin (die vindt hij heerlijk; Jillis en ik zijn echte sushi liefhebbers), uurtje bijkomen achter de WII en toen op naar de selectie voor de Barbarians. De Barbarians zijn een gesponserd elite clubje. Bevatten leden van alle rugby teams in Singapore, en worden getraind door een oud Austrische prof speler. Alle spelers in Singapore kregen een uitnodiging om naar de selectie middagen te komen. Jillis, vrij optimistisch over eigen prestaties, wilde absoluut naar de selectie. Dus setje schone kleren aan en op naar het volgende veld. Deze training wordt gegeven op het rugby veld van de United World College (DE school in Singapore; 5 jaar wachttijd). Jillis, toch al wat gewend in Bahrein, keek zijn ogen uit alleen al op de sportfaciliteiten van deze school.
Op de selectie middag kwamen slechts 30 jongetjes af (meeste ouders dachten waarschijnlijk hetzelfde als ik; dat het een kansloze zaak was), en er worden 20 jongens uitgekozen. Deze week moesten ze allerlei behendigheids testen doen, volgende week is er een wedstrijd en dan krijg je te horen of je er in zit of niet. Je krijgt in dat laatste geval je zwakke plekken te horen, waar je dan aan kan werken om kans te maken voor de volgende selectie in februari.




No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.