Blog Archive

Followers

Monday, September 15, 2008

Paard rijden in Pasir Ris

Ik heb het al eens over paard rijden in Singapore gehad. De polo club is wel heel erg duur, manege nummer 2 was ik helemaal niet te spreken over hoe ze om gaan met hun clienten, en manege nummer 3 lag wel heel ver uit de buurt. Maar de dag voor ik een lidmaatschap ging overnemen van manege nummer 2, kwamen we erachter dat de 3e manege een dependance ging openen 2 km van ons huis! We besloten het toen maar eerst met deze manege te gaan proberen, ook omdat deze geen lidmaatschapgelden rekent en veel soepeler om gaat met afwezigheid door vakanties of tropische stortbuien. (bij manege nr 2 krijg je bij noodweer verplichte 'poetslessen' a E. 30,- voor 3 kwartier.)
Als het niets is kunnen we altijd met staart tussen de benen terug naar manege nr 2.

Omdat de dependance van de 3e manege pas in oktober open gaat (er staan 100 nieuwe paarden en pony's in quarantaine) besloten we dan maar tijdelijk 1 keer per week te gaan rijden in Pasir Ris, aan de andere kant van het eiland. De groepslessen bleken echter allemaal wat te makkelijk voor Lilith (hier worden ook alleen maar lessen gegeven op pony's), dus spraken we af dat ze 1 prive les per week zou krijgen, op de meest eigenwijze pony op stal.

Dat hebben we geweten.
Het beest heeft een hekel aan draven, had nog nooit gesprongen en stond bekend als nukkig. Er is maar 1 ander meisje die af en toe op hem wil rijden.
Lilith zag het wel zitten, dus zij erop. Vanaf het begin deed hij niets anders dan 2 achterbenen tegelijk de lucht in de gooien. Jammer voor hem zonder succes.



Daarna moest hij in galop en ook nog over het lage balkje heen. Hij werd steeds koppiger, bokte dat het een lieve lust had en toen dat niet hielp ging hij ook nog zijwaarts lopen en bokken.



Het was een heel spectakel en half Pasir Ris liep uit om dit te bekijken. Lilith bleef goed zitten, kreeg hem in galop en ook nog over het balkje.



Ze waren allebei bekaf na de les. De jongen die les gaf vertelde nog dat het nog een geluk was dat het zand nat was; bij een droge bak heeft hij de irritante gewoonte te gaan liggen rollen met ruiter en al.

Die uitdaging gaat Lilith volgende week aan.




1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.