Blog Archive

Followers

Friday, July 12, 2019

Verdediging scriptie van Lilith

25 juni was het zover; Lilith mocht haar scriptie verdedigen. Dat betekende dat ze minimaal een 6 zou krijgen maar ze hoopte natuurlijk op een beter cijfer. Ze stond voor haar tentamens van haar master (BIM = business information management) een 8.5 gemiddeld en als ze minimaal een 8 zou halen zou ze cum laude afstuderen...

De scriptie had als titel 'The implementation of continuous monitoring and continuous auditing'. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al moeite zou hebben die titel uit te spreken, laat staan dat ik hem zou moeten verdedigen...
Dat was waarschijnlijk ook de reden waarom ze me gevraagd had bij de verdediging aanwezig te zijn; ze wist dat ik er helemaal niets van zou snappen en dus mijn mond stijf dicht zou houden.

Maar ik vond het wel leuk dat ik erbij mocht zijn; voor het eerst en laatst het Erasmus in!

Het was een snikhete dag, 35 graden, en met de tram reden we naar de universiteit. Het was nog een onplezierig stuk lopen op onze hakken en we waren ruim op tijd zodat Lilith nog even wat voorbereidingen kon treffen;



Even later kwamen haar coach en co-reader ook binnen en begon de verdediging. Allereerst had ze 10 minuten tijd om te vertellen waar de scriptie over ging. Het was een heel boekwerk (120 bladzijden) en ze had me van te voren gewaarschuwd dat ze heel snel zou praten want anders kon het niet allemaal in die 10 minuten. 
Het klonk wel goed en ik was trots dat ze zo'n prachtig Engels accent had.

Hierna mocht eerst de co-reader vragen stellen. Ze had een hele fijne band met deze man, die haar ontzettend had geholpen. Zijn vragen waren duidelijk en Lilith kon er goed mee overweg.
Toen was de coach aan de beurt. Zijn vragen waren wat listiger maar Lilith raakte niet in paniek en gaf ook een heel klein foutje in de scriptie gewoon toe.

Daarna moesten we 5 minuten de gang op, zodat de heren het eens konden worden over haar cijfer. 
Na 2 minuten mochten we al weer naar binnen. Ze waren het dus snel eens!
De coach benadrukte dat hij onder de indruk was van de ontzettende hoeveelheid werk die ze erin had gestoken. Ook vertelde hij dat hij aangenaam verrast was door haar aanpak van dit taaie onderwerp.
Daarna kwam het cijfer. Een 8.5!!
Dit was zelfs nog een halve punt meer waar ze op gehoopt had. Ze was ontzettend blij! 
De coach stelde ook nog voor een artikel over de scriptie te publiceren.

Daarna liepen we naar de uitgang, waar haar 3 beste vriendinnen, Marie, Manon en Claire, haar stonden op te wachten met een grote bos bloemen.
Lilith had prosecco bij zich en ergens buiten in de schaduw dronken de dames de flessen op. 





De co-reader kwam ook nog naar buiten en dronk een glas mee. 

Hierna liepen we naar het 'verplichte' afstudeer fotomoment; het beeld van Erasmus, aan de andere kant van de campus. Hoewel ik inmiddels andere schoenen en jurk aangedaan had, was het een vreselijk eind lopen in die smoor hitte. Maar de foto's waren leuk:





Hierna gingen we naar het restaurant Little V, waar Nils, die ook bij dit vrienden groepje hoorde, al na een lange werkdag hongerig zat te wachten.

Maar het eten was erg lekker en vooral heel veel!



Ze heeft het toch maar gepresteerd; cum laude afstuderen.
Nu 2 maanden vakantie en dan beginnen met een baan in Amsterdam bij Salesforce.



No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.