Blog Archive

Followers

Sunday, September 13, 2020

Space expo. 13 september 2020.

Ik heb wel eens meer gedacht om een museum jaarkaart aan te schaffen. Maar vandaag heb ik dat eindelijk gedaan!

Zondags wandel ik vaak met Tonia 2 uur ergens in de omgeving. Vandaag was het zulk stralend weer dat we besloten weer eens een dubbele afstand te gaan lopen. 

We begonnen bij haar huis in Oegstgeest. Eerst liepen we naar Noordwijk, daarna gedeeltelijk over strand en gedeeltelijk door de duinen naar Space-Expo in de duinen tussen Noordwijk en Katwijk. Hier kocht ik mijn museum jaarkaart en liep naar binnen. Ik vond het wel interessant om door dit museum heen te lopen. Met name dat je de Soyez capsule in kon lopen en zien hoe astronauten slapen (rechtop tegen een muur in een zak) maakte wel indruk. Ook vind ik het altijd leuk om een ruimtepak te zien.

Het voordeel een bezoek in deze Covid periode is dat het nooit echt druk is, het grote nadeel is dat je er een uur over doet om door de expositie te kunnen lopen. Het was echter zo rustig dat ik af en toe een timeslot kon overslaan en toen ik er genoeg van kreeg vroeg ik aan een suppoost of ik weer naar buiten mocht. 

Tja... ik vind musea leuk maar wel vooral niet te lang... 

Een kleine indruk;





Dit is Tonia achter een aliën kunstwerk.

Hierna liepen we terug naar Oegstgeest. Ruim 20 km achter de kiezen en een heerlijke dag geweest!


De volgende dag heb ik met vriendin Riette een wandeling door de Wassenaarse duinen gemaakt van 12 km. Was ook heerlijk wandelweer en een hoop bijgepraat;

We kwamen ook nog 3 konikpaarden tegen;










No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.