Blog Archive

Followers

Thursday, September 5, 2019

5 september; kweekuitslag zeer gunstig!

Weer een hele nacht goed geslapen - bizar gewoon. 

Het is precies 2 weken geleden dat ik geopereerd ben en ik vond het wel een  mooi idee om weer eens mijn yoga mat uit te rollen op dezelfde tijd als mijn operatie.
Ik had een half uurtje in mijn hoofd maar het ging heel goed. Oke, wel enigszins aangepast maar het viel helemaal niet tegen. Ik voelde geen stijfheid, het ging redelijk soepeltjes maar wel vermeed ik natuurlijk op mijn hoofd te staan. Maar vooroverbuigingen en ook de 'brug' (1 keer ipv 3 keer, dat dan weer wel) gingen probleemloos.
Ook de wat uitdagender poses uit de eerste serie van ashtanga gingen eigenlijk verbazingwekkend goed. Alleen mijn liezen protesteerden af en toe maar die heb ik snel genoeg weer in het gareel, haha.
Na 50 minuten nog wat ademhalingsoefeningen en toen hoefde ik van mezelf niet meer te wandelen. Kwam goed uit want er hingen allemaal lage dreigende wolken.

Daarna gedouched, ontbeten en toen was het tijd voor de neurochirurg; ik zou vandaag de kweekuitslag horen.
Nou; die was het meest gunstig denkbare scenario; het was inderdaad een meningeoom, (die altijd goedaardig is), maar er worden wel eens onrustige/aspecifieke cellen gevonden. Dat betekent dat het nog steeds een goedaardige tumor is, maar dat je dan meer kans hebt op teruggroei van het meningeoom. In mijn kweek waren deze cellen niet aanwezig. Het was een laaggradige tumor geweest die volledig verwijderd is. Daar was ik natuurlijk wel heel erg blij om. Ik word de komende jaren nog wel mbv MRI scans in de gaten gehouden. Maar minder vaak als bij een uitslag met onrustige cellen.

De neurochirurg verteld dat hij een stukje kunst-hersenvlies heeft achtergelaten van 4 bij 4 cm; dit vergroeid ter zijner tijd volledig met eigen weefsel. Het schedelbot dat hij na de operatie terug heeft geplaatst zit vast met 3 titanium plaatjes en 6 schroeven. Die blijven daar zitten.

Ik vertelde de neuroloog eerlijk wat ik allemaal al uitspookte en hij gaf zelfs groen licht om naar de gym te gaan voor krachttraining.
Ik kan met geen enkele beweging iets stuk maken in mijn hoofd. (ik heb vanmorgen ook even op de trampoline gestaan; zolang ik mijn voeten op de mat hield was het prima maar als ik een klein los sprongetje probeerde dan voelde het nog wel een beetje vreemd aan.)
Maar dat mag dus ook.

Ik word over 6 maanden verwacht voor een MRI scan en dan zie ik de neurochirurg weer. Hij doet zelf niets aan het afbouwen van de anti-epileptica; hij raadde aan dat nog 6 maanden te slikken en daarna een afspraak bij de neuroloog te maken.
Ik vroeg hoeveel onderzoek er gedaan was naar het afbouwen van anti-epileptica na hersenoperaties, maar hij kon daar geen antwoord op geven omdat hij dat nooit zelf doet.
Ik vertelde hem dat ik in dat geval over 2 maanden een afspraak zou gaan maken bij dr R., de neuroloog die mij zo uitstekend geholpen heeft, en hij kon er wel inkomen dat ik het risico van een insult wilde nemen; in dat geval mag ik gewoon NOG langer geen auto rijden maar dat doe ik liever dan langer anti-epileptica slikken.

Peter gaat as zaterdag terug naar Dubai. Ik kan uitstekend weer helemaal voor mezelf zorgen. Hij komt dan volgend weekend weer thuis om te kijken of het wel uitstekend blijft gaan en kan dan gelijk naar de 88e verjaardag van zijn vader.
En dan na 3 of 4 weken komt hij weer voor zijn gebruikelijke verlof.

Bezoek is na het weekend ook van harte welkom dus app gerust voor een afspraak!!

Dit blog ga ik ook langzaam aan afbouwen; alleen als er schokkende positieve of negatieve berichten te melden zijn zal ik dat nog doen.

Ik dank jullie allemaal voor alle appjes, bloemen, kaarten, verrassingen en aandacht! Ik voel me een rijk en gezegend mens!




1 comment:

Wendy said...

Wat een fantastisch nieuws, echt geweldig. Doorzetting van het voorspoedige herstel lijkt gegarandeerd, al zal het ziekenhuis garantie geven tot de voordeur 😉. Langzaamaan weer genieten van het leven dus, super!

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Brazilië en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.