Blog Archive

Followers

Monday, September 2, 2019

2 september

Vandaag mochten de hechtingen door de huisarts eruit gehaald worden. Mijn eigen arts is op vakantie en de vervangster zei dat als ze niet gezien had dat de hechtingen er nog in zaten, dat ze nooit geloofd had dat ik pas 10 dagen geleden de operatie had gehad.

Ik heb met haar nog wel even gesproken over mijn moeilijkheden met door-slapen. Toevallig heeft ze veel ervaring opgedaan in een slaapcentrum. Ze legde uit dat de dutjes die ik deed funest zijn voor mijn nachtrust. Ze legde het principe van slaaprestrictie uit. Dat betekent dat je mag slapen tussen 22 en 7 uur. Dus als je tegen 6 uur eindelijk weer in slaap valt, dat je dan toch de wekker laat aflopen om 7 uur en de rest van de dag niet meer slaapt.
Ze zei dat ik dat 2 hele beroerde dagen zou hebben maar dat het bewezen is dat dit het beste werkt om weer in een ritme terug te komen. Ze was het met al jullie goed bedoelde adviezen (meer rust nemen) dus ook niet eens. Geen marathons lopen maar juist geen extra dutjes doen.

Boodschappen doen en koken gaat probleemloos. De was zou ook al kunnen maar daar ben ik te lui voor. Wacht op een moment dat ik er zin in krijg. Normaal vind ik het geen vervelend klusje.
Ik wandel nog steeds 2 keer per dag een uurtje. En ik fiets of ik rommel veel in de tuin. En ik heb m'n 4e puzzel bijna af. Bizar wat je wel en niet leuk vindt. Bezoek nog steeds niet. Dat vind ik heel erg vreemd van mezelf. 
Studeren gaat ook wel, af en toe een uurtje.

Nou, 2 moeizame dagen in het verschiet dus. Misschien dat het mee valt. We zullen zien.


Het is inmiddels 3 september, 6.30 uur.
Gisteravond was ik om 24 uur gaan slapen. Ik was vrij wakker, mede door de middagdut van 12-14 uur.
Ik werd om 3 uur wakker, maar het idee dat ik geen dutje mocht doen deze dag, zorgde er voor dat ik bleef liggen. Ik heb wel liggen draaien en woelen, maar werd pas om 6 uur echt wakker.
Heb goede hoop voor vandaag!


.

1 comment:

Wendy said...

Ah, dat zijn teksten waar ik blij van wordt:
“- het rondje dauwtrappen tot de helft in te korten.
- ik had geen zin om mijn haar te wassen en heb ook toen naar mijn lichaam geluisterd.
- ...veel minder 'dadendrang' heb.
- besloot ik dat ik genoeg gedaan had voor vandaag
- Wacht op een moment dat ik er zin in krijg”
Geweldig! That’s the spirit!

Met rustiger aan doen of meer rust nemen bedoelen mensen in hun goed bedoelde adviezen wellicht niet meer slapen, maar het bovenstaande. Je noemde nog ergens dat je te lui bent om... Misschien helpt het om dat net anders te formuleren. Want je bent nooit te lui, zeker niet als je lijf tijd nodig heeft om te helen. Je was er op dat moment gewoon nog even niet aan toe.

Klinkt goed in ieder geval allemaal, voorspoedig herstel, here you go!

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.