Blog Archive

Followers

Monday, September 23, 2019

1 maand na de operatie

Ik krijg toch nog veel vraagjes over of het nog steeds zo goed gaat.

Ja hoor!

Ik heb vorige week een keer de full primary ashtanga yoga gedaan; 1 uur en 20 minuten (wel zonder hoofdstand en nog een paar kleine aanpassingen). Ik doe ongeveer weer 3 keer een uurtje yoga per week. Voor de afwisseling volg ik hier en daar een lesje af en toe. 

Ik wandel minder, maar toch nog wel een paar keer per week. 15 km geen probleem. Ik fiets alles binnen bereik van 40 km retour. Ik tuinier weer volop. Zit weer 2 keer per week in de gym voor wat conditie mbv van milon cirkel. (wel nog 1 tandje lager, maar zeker geen 2!).

Alleen trampoline springen voelt nog steeds vreemd dus dat doe ik nog maar niet langer dan 1 minuutje en nauwelijks los van de mat.

Mijn moeder heeft vorige week een nare longontsteking op gelopen en daar ga ik elke dag langs. Lilith slaapt regelmatig hier en Jillis is weer terug op zijn studentenhok met Emma. Peter zit weer in Dubai.

Vorige week ook weer een halve lesdag over niet-alcoholische leververvetting (kan je interesse maar hebben, haha) gevolgd. Was pittig tempo en niveau en ik was blij met een pauze maar kon de hele les volgen. (wat er blijft hangen is weer een ander punt).

Ik ben 2 weken elke dag een Amerikaanse summit aan het volgen over Alzheimer, met veel tips over hoe je hersenen gezond te houden; kan nooit kwaad.

Wat ik nog wel merk is dat ik groepen nog wel vermoeiend vindt. Kan niet goed aangeven wat ik daar voor last van heb maar merk dat ik op een gegeven moment even rust nodig heb.

Ik probeer elke avond om half 10 in bed te liggen en om 10 uur licht uit te doen. Ik heb nog af en toe een slechte nacht maar ook dat gaat veel beter. 's Avonds heb ik niet veel puf meer maar ze zijn steeds beter door te komen.

1 oktober heb ik een afspraak met de neuroloog en ik heb al besloten dat hij met zeer goede, wetenschappelijk onderbouwde, argumenten moet komen en anders ga ik de anti epileptica afbouwen. En eigenlijk denk ik als hij die argumenten heeft dat ik het ook ga doen. Ik ben niet bang voor een insult en het risico dat ik dan NOG langer niet mag auto rijden, daar ben ik ook al aardig aan gewend. Natuurlijk, het moet nog winter worden maar ik kan beter zonder auto dan ooit gedacht. 

Kortom; eigenlijk is het bijna als vanouds!




.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.