Blog Archive

Followers

Tuesday, August 12, 2008

Dag 2. Auto onder mijn kont.

Sinds Peter hier woont, is hij er al van overtuigd dat er een 2e auto moet komen voor mij. 8 jaar geleden kon ik een paar dagen per week zijn auto gebruiken (en dat zal nu nog steeds onregelmatig het geval zijn omdat hij toch bijna elke week wel een 'uitstapje' in Azie heeft) en de rest deed ik op de fiets met Jillis voor- en Lilith achterop.
Zelf had ik stille hoop dat ik nog steeds het meeste per fiets kan doen (ze gaan elke dag met de schoolbus en alle sportclubjes liggen een paar km om ons huis), maar ik moet toch wel toegeven dat het niet veilig is met 1 of 2 kinderen die achter mij aan moeten fietsen. Taxies zijn er volop, behalve als het regent, bussen komen niet overal, en de autobelasting is 75% lager dan vroeger. (en evenredig meer files)

Peter had dus al uitgebreid vooronderzoek gedaan, maar ik wilde er nog niet echt aan. Echter zondag kwam de regen met bakken uit de hemel, en nadat we ons verplichte nummer (Ikea) afgewerkt hadden, besloten we toch maar even langs een autohandelaar te gaan.
De enige auto waar ik echt warm voor loop is een Landrover Defender, maar Peter had zijn huiswerk al gedaan en voorgerekend dat die 2 keer zo duur zijn als een handig Japannertje.

Dus ons eerst maar even gestort op de handige Japannertjes. Hij kwam nog met het voorstel om een groter model te nemen, met 7 stoelen, maar voor dat geld heb je (bijna) een 3 jaar oud Defendertje, dus daar zag ik niets in. Er was een model dat me wel een beetje aansprak (vraag me niet hoe of wat), was zelfs 'goedkoop' omdat er een nieuw model aan kwam en ze er nog een paar in dit oude model hadden.

Nog een middag nodig gehad om mentaal afscheid te nemen van mijn fiets en Defender, en toen 's avonds dat ding toch maar gaan bestellen.
Peter helemaal blij, hij zag niets in mijn alternatieven. Zo erg niets, dat hij zelfs een Defender zou hebben gekocht. Hij liet mij de keus (Peter, ik hou van je!) maar het was een redelijk veilige keus want hij weet dat ik eigenlijk geen geld over heb voor auto's.

Kortom; wie er vanaf begin september op bezoek komt, heeft niet alleen een logeerkamer maar ook nog vervoer.


No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.