Blog Archive

Followers

Wednesday, August 13, 2008

150 dozen door aan het worstelen...

Omdat de container toch een weekje langer onderweg zou zijn dan wij hadden gehoopt, zijn we na aankomst op 7 augustus eerst in een service appartement in hartje centrum gaan zitten.
Daarna de eerste dagen noodgedwongen andere dingen gedaan dan uitpakken; behalve de introductie dag op school hebben we een bezoek aan Ikea gebracht (voornamelijk voor bedden; alle king size bedden hadden we in Bahrein achtergelaten, die passen hier toch niet), telefoon abonnementen geregeld, op auto jacht geweest en een beetje acclimatiseren.

Maandag, 11 augustus was het zo ver; de verhuisdozen zouden vrij gegeven zijn door de douane en afgeleverd worden in ons nieuwe huis.
Het was de 1e schooldag van Lilith; Jillis had nog een dag langer vakantie en ging dus mee 'helpen uitpakken'; lees; zoeken naar zijn nieuwe WI spelcomputer die hij van vrienden in Bahrein had gekregen.

De pakweg 150 dozen werden door 6 mannetjes in rap tempo over de kamers in ons huis verdeeld. Daarna begonnen ze tafels en kasten in elkaar te schroeven, en hielpen ze mee wat dozen uitpakken. Zelf begon ik maar met de keuken. Wat een werk. Ik vergeet toch elke keer hoeveel. Aan de andere kant is de ene verhuizing ook de andere niet; we begonnen ooit in Australie met 3 koffers en een doos of 10 in een gemeubileerd huis. En onze laatste verhuizing naar Bahrein was ook zeer beperkt omdat we daar een bijna compleet nieuwe inboedel aangeschaft hebben - die op de bedden na nu hier uitgepakt moest worden.

Peter is aan de drukte ontvlucht door een paar dagen naar Papoea New Guinea te gaan. Tot grote ergernis van Jillis, die op de 2e dag eindelijk de WI doos gevonden had. Gelukkig was de televisie wel aangesloten, en ja hoor; de kleine aap kreeg zelf de WI aan de praat. (heeft hij duidelijk niet van mij!)

Vandaag, de 4e dag, hoop ik ons service appartement te kunnen verruilen voor ons nieuwe huis. Pfff...

1 comment:

Unknown said...

Hoi Liesbeth en familie,

Eindelijk lekker in jullie eigen huisje en gelukkig las ik dat het allemaal goed is gegaan tot nu toe!

Wat ik je wil vragen is of je me wilt mailen, dan heb ik gelijk je mailadres weer een keertje.

Groetjes en je hoort dan wel per mail hoe de vakantie geweest is.

Liefs Corina

P.s. ik vond het helemaal gezellig de laatste keer in Nederland.

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.