Blog Archive

Followers

Sunday, November 2, 2014

Halloween op Atmaya recidences

Op Atmaya recidences, de compound waar ik woon, werd er een email rondgestuurd dat op zondagmiddag, 2 november, van 4 tot 5 uur kinderen langs de deuren mochten voor trick or treat, en daarna zou iedereen met wat fingerfood zich bij het zwembad verzamelen.

Peter moest weer vliegen dus die was er niet. Jillis voelt zich veel te groot voor Halloween maar voor de zekerheid nodigde hij wel Layla uit.
Toen hij door kreeg wat ik van plan was had hij vreselijk last van plaatsvervangende schaamte. Moeders horen gewoon de deur open te doen, een snoepje te geven en de deur weer te sluiten. Toen ik hem vroeg of hij zich nog de Halloween avonden in Gorinchem kon herinneren waar hele huizen werden omgebouwd tot spookkastelen, damde hij een beetje in. 

Ik besloot tot een 'tandartsen act'.

Allereerst versierde ik de ruimte voor mijn voordeur en hing ik een poster op;


Vervolgens bouwde ik mijn boeddha beeld in het halletje op tot mijn assistent en smeerde ik bloed op mijn koksjasje, deed een gebitje in en een mondkapje voor;


Zodra de kinderen aanbelden, deed ik open, duwde mijn mondkapje omlaag en vroeg ik of ze net zulke tanden wilden krijgen als ik met al dat gesnoep. 
Daarna vroeg ik ze binnen en moesten ze mijn assistente beleefd groeten. Net om de hoek van het gangetje had ik mijn 3 zits bank gezet, die een automatische beenlift heeft. Zodra ze zaten, (2 kinderen tegelijk) liet ik de beenlift omhoog gaan en moesten ze hun mondje wijd open doen. Ik stond inmiddels achter hen en zodra die mondjes open gingen, pakte ik een drilboor en liet de motor eens lekker zoemen boven hun hoofd.

Daarna mochten ze weer uit de stoel en kregen ze een snoepje.

Kinderen van de compound;







Tegen het einde besloten Jillis en Layla toch ook maar eens mee te gaan doen, en daarna gingen alle kinderen het zwembad in en de ouders gingen tevreden lekkere hapjes en drankjes eten. 
Een vader had 'droog ijs' gemaakt en onder een bowl met punch gezet. Groots effect en helemaal toen de kinderen ermee in het zwembad gingen spelen.
Ook Jillis en Layla;



Het was geen Gorcums halloween maar wel heel erg leuk (en de temperatuur een stuk aangenamer!)





.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.