Blog Archive

Followers

Thursday, March 5, 2009

Kabouter Plop

2 maart mochten de kinderen allebei op hun nieuwe school beginnen; de Tanglin Trust School. Ze hadden allebei een goede reden om te willen veranderen van school, zelfs midden in het schooljaar, midden in een semester. Jillis had leuke vriendjes in de klas, maar vond de lessen allemaal even saai op de German European School, en klaagde er maar over dat hij niets leerde. (met dikke negens op zijn kerstrapport, zeer ongebruikelijk voor zijn doen, begon zelfs ik hier in te geloven)
Lilith had nauwelijks aansluiting met de meisjes uit haar klas en werd eigenlijk steeds ongelukkiger, dus toen de Engelse school, die eigenlijk ook sterk onze voorkeur had gehad, eindelijk plaats voor hen had, heeft niemand over de overstap getwijfeld.


Dus; midden in het schooljaar op zoek naar nieuwe uniformen, schooltassen, petjes, gymkleding, zwemkleding, en vooral; schoenen.

Toen Jillis zich een keer schoolziek meldde op de aller-aller saaiste dag van de week, vond ik het goed op voorwaarde dat hij nu eindelijk eens mee de stad in ging voor de verplichte zwarte leren schoenen, niet te hoog, vooral geen sandalen en verspeend van enige sportieve fratsen.

Allereerst naar de uniformen winkel in de stad. Er stonden enkele uiterst degelijke jongensschoenen, met keuze tussen veters en klittenband, voor een zeer lage prijs. Dus ik dacht; dat gaat lukken!
Wat bleek; Jillis wilde ze niet eens PASSEN. Of ik dacht dat hij in deze KABOUTER PLOP schoenen naar school zou gaan?!

Om een lang verhaal kort te maken; we hebben er nog een ochtend en een middag schoenenjacht tegen aan gegooid, en uiteindelijk is dit het resultaat;




Vandaag is de 5e dag van hun nieuwe school. Lilith is de eerste dag al opgenomen in een groepje van 3 meisjes. Mevrouw gaat eind van de maand naar Australie op schoolreisje (let wel; ze zit nu in year 8 - dus ik vraag me nog maar niet af waar year 13 naar toe gaat) en de meisjes hebben al geregeld dat ze in hun 4-persoonstent er prima bij past.
Ze heeft een sportdag achter de rug en kwam thuis met een gouden plak voor estafette. (Iedereen had zich vooraf moeten opgeven voor diverse sportonderdelen, wat Lilith natuurlijk niet had kunnen doen. Toen gaf een van de meisjes haar plaats aan Lilith zodat ze ook een onderdeel mee kon doen). En vandaag was het 'bookday' en mocht ze naar school als een boekheld; gaat ze met een van de meisjes als identiek stripfiguur; dat meisje had nog een t shirt voor haar. (ook Lilith kreeg ik dus niet meer in haar Hermelien - Harry Potter - outfit)
Lilith voelt zich helemaal blij. De lessen zijn leuk, vooral haar geliefde tekenles zit op een geweldig niveau. Duits is nu een eitje voor haar op deze school, en erg leuke naschoolse activiteiten.


Jillis is wat minder spraakzaam over zijn 1e schooldagen. Het enige wat hij er direct over kwijt wilde was; 'de dag is nog nooit zo snel gegaan'.






No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.