Blog Archive

Followers

Friday, February 6, 2009

Sungei Buloh Wetland Reserve

Hoe krijg je je kinderen (en man) mee op een wandeltocht?
Voor mij leek de oplossing niet al te moeilijk; sleep nog een paar gezinnen met pubers mee. Al snel had ik 3 andere geinteresseerde moeders gevonden, en gezamelijk begonnen we ons offensief. Sommigen gingen heel democratisch te werk, maar dat schiet bij ons niet op. Ik wist; als ik Peter zo ver had, krijgen we die 2 kinders ook wel in de auto. Het overtuigen van Peter viel niet eens tegen, dus het enige wat we de kinderen vertelden was; 'we gaan krokodillen zoeken in een moeras en er gaan nog 7 andere kinderen mee van 10 tot 15 jaar'. En warempel; zonder al te veel tegenwerking gingen ze nog in de auto zitten ook. (Misschien hielp de muffin lucht ook; had 's morgens diverse recepten, hartig en zoet, uitgeprobeerd als proviand voor onderweg)
Het 130 ha Sungei Buloh Wetland Reserve ligt in het noorden van Singapore. Het gebied bestaat uit moeras en mangrove, en zit vol vogels, monitor lizards, insecten, vissen, crabben, otters en... krokodillen.
Door het reservaat lopen houten wandelpaden en bruggen over het natte moeras, zodat je met droge voeten tot diep in het moeras kan doordringen. Overal staan wild schuttingen waarachter je het wild kan bespieden.
het uitzicht van een dier op het wild schot.
Er stonden diverse waarschuwingsborden die de wandelpret bijzonder verhoogde;

Maar de 9 kinderen maakten waarschijnlijk zoveel herrie dat alleen de monitor lizards zich lieten zien, in ruime getalen;

Deze monitor lizards zien er gevaarlijker uit dan ze zijn. Ze kunnen tot 2 meter lang worden en wegen een kilo of 25.
Een kleine 2 uur hebben we het wel uitgehouden in het reservaat. Daarna zijn we met z'n allen gaan eten en we waren het helemaal met elkaar eens; dit gaan we nog een keer herhalen...



No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.