Blog Archive

Followers

Sunday, December 16, 2018

Dagje 'kerstmarkten' in Dusseldorf met Lilith

Misschien wel 20 jaar geleden ben ik met vriendin Mariette een keer naar de Duitse kerstmarkt in Dusseldorf geweest. Ik wilde er graag nog eens heen en Lilith was er helemaal voor in. Lilith heeft nog steeds haar rijbewijs niet en ik had geen zin om heen EN terug te rijden, dus ik besloot treintickets te kopen. Hield al een maand aanbiedingen in de gaten maar er kwam niks aardigs voorbij dus besloot ik maar de tickets te kopen. (Prompt nog dezelfde dag kwam ik bustickets tegen... niks overstappen en HEEL ERG veel goedkoper... ok... voor volgend jaar dan maar!)

1 december stapten we 's morgens om 7 uur op de trein in Voorschoten en om 10 uur waren we in hartje Dusseldorf;


Het was nog 20 minuten lopen naar het centrum. Koude dag maar gelukkig grotendeels droog.


ZO VEEL kerst rommeltjes!! Heerlijk!
Lilith wilde gluhwein en ik mocht  er even mijn handen aan warmen;







De schuine puntdaken was het enige dat ik me nog herinnerde. Hier at Lilith voor het eerst gepofde kastanjes. Voor mij dierbare herinneringen aan mijn Zwitser-leven.


Er waren tussen de 6 en 8 locaties, elk met hun eigen sfeer;



Tegen het eind van de middag begon het een beetje te regenen. Lilith wilde ook nog Eggnog proberen. Met slagroom. Het smaakte naar warme advocaat. Dat luste zelfs ik!!


Tegen 18 uur ging onze trein terug. We kwamen met vertraging in Utrecht aan; hierdoor had ik nog 2 overstap-plekken en Lilith nog 1 (plus de metro). De trein op Schiphol had ook vertraging waardoor ik telkens de volgende aansluiting miste, behalve de trein in Leiden naar Voorschoten; die was keurig op tijd maar ik kwam 3 minuten te laat aan. ARGGHH.
Lilith had nam de verkeerde metro per ongeluk en hierdoor duurde haar terugweg 4 uur en die van mij 4,5 uur. Maar beter terug dan heen!!
Een super moeder-dochter tripje.



No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.