Blog Archive

Followers

Thursday, July 30, 2015

Oudedijk

Deze week stond de inrichting van de kamer van Lilith op ons vakantie programma. Vorige maand had ik al haar bezittingen verhuisd naar de Oudedijk; nu was het tijd om te verven en meubels bij elkaar te sprokkelen.

Ze woont op de 2e etage op een kamer boven een Turkse poelier; haar voordeur in de linker van de 2 groene deuren op de foto. 2 steile lange trappen omhoog en dan ben je in haar royale zolderkamer; 



De 2 bovenste ramen zijn van haar kamer;


Maandag werden er bij Ikea een bed, hangkast, ladekast, wandmeubel/boekenkast en tafel en 4 stoelen gekocht. Ze had alles van te voren uitgezocht zodat we zeker wisten dat het voorradig was. Alles moest spierwit. Toen alles boven was, ging Peter aan de slag met de schroevendraaier en begon zij alle muren wit te verven. En; ze heeft de kastdeuren zelf in elkaar geschroefd! Simon, haar vriendje, kwam ook nog helpen;








Na 2 dagen hard werk stonden alle meubels en waren alle muren wit. Woensdag was het nog een kwestie van '2 uurtjes inruimen' en mocht ik mee. 2 uurtjes. haha. Overal lagen verfspatten en dikke lagen stof. 
Dus moeders aan het poetsen, boenen, 3 wassen draaien en ophangen, en stofzuigen (na een jaar stof uit de motor van de  gezamelijke stofzuiger te hebben gepulkt).
Op een gegeven moment kwam het meisje van de kamer naast haar thuis, met wie ze de keuken, douche en wc gaat delen. Een vrolijke dame uit Curacao. Lilith vroeg of het mogelijk was dat ze ook 1 keukenkastje mocht hebben (de 4 kastjes en het plankje stonden bomvol). Toen bleek dat het een verzameling aardewerk was die jaren kamerbewoners hadden achtergelaten. Tot mijn grote vreugde hebben ze de inhoud van 2 volle keukenkastjes samen weggegooid, zodat er een zee van ruimte ontstond. De stofzuiger bleek haar prive eigendom te zijn - maar ze vertelde dat het kreng helemaal niet meer zoog. Ze was erg verbaasd maar verheugd dat ik hem weer aan de praat had gekregen en ik heb het geheim van de stofzuiger verklapt; graag de bak regelmatig legen. 

Na 5 volle uren hard door werken met z'n tweeen was dit het resultaat;













                                                                         .

















No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.