Blog Archive

Followers

Wednesday, April 27, 2016

Waarom Atmaya de leukste compound in Jakarta is...

We lopen de deur niet plat bij elkaar, maar grijpen wel heel regelmatig elke gelegenheid aan om iets te vieren.

Een indruk;

Kerstliedjes zingen bij Liz en Miles... oubolliger kan ik het niet verzinnen, maar ZO LEUK!!  Het is ook nog flink opletten want er dienen enige liederen in canon gezongen te worden en ieder groepje krijgt een beurt.
En dan ook nog de nodige lekkere hapjes en drankjes... en dat alles op Sinterklaas avond!


Liz en Miles uiterst rechts


Irma, ik, Jean, Sophie, Carol, Blanca en Manuela met kinderen en moeder



















In januari werd buurman Marc 40. De Mongoolse bbq aan het zwembad verschoof naar de gang maar de regen drukte de pret niet;


Marc, JP en Martijn

En je kan er al op wachten; elke keer weer (dezelfde) mannen belanden met hun kleren aan in het zwembad. (ze worden echter wel wijzer want tegenwoordig gaan de mobieltjes eerst uit de broekzakken!)


Op deze avond kwam er een Japans restaurant ter spraken, waar buren ZO LEKKER gegeten hadden. Er volgde 2 weken later een spontane actie; 'Wie gaat er aanstaande zaterdag ook mee?' en jahoor... iedereen kon nog ook;


met Blanca, Audrey en Sophie

Mauricio, Daniel en Peter




De avond eindigde in de bar op het dakterras en we gingen naar huis met de auto met chauffeur van de buurman die Mercedessen importeert.

Daarna was het weer tijd voor de 2 jaarlijkse immens populaire progressive dinner. Via loting wordt bepaald welke onderdeel van een 5 gangen maaltijd een deelnemer moet verzorgen en waar hij de andere gangen kan nuttigen. 
Drank vloeit rijkelijk want iedereen kan na afloop naar huis lopen;






En de avond eindigt altijd standaard met een afzakkertje aan het zwembad (iedereen zijn eigen drankje en stoel mee nemen) en ja hoor... ook weer nattig voor enkele heren.

Daarna werd Martijn jarig. Hij wilde het verjaardagsfeest van vorig jaar inhalen; toen had hij op zijn verjaardag met skiĆ«n zijn heup gebroken.
Nu een bbq in zijn tuin met een hoop lichtjes en een dj en lekkere happen.


De blonde vrouw van Martijn, Irma, is het vroegere buurmeisje van Peter geweest en ze komen allebei uit Wassenaar. Kleine wereld.

En natuurlijk geef ik nog steeds yoga aan alle buurvrouwen en op zaterdag ochtend aan de kinderen van de compound;







En het volgende evenement staat al weer op stapel; een echter straat barbecue in de langste straat op de compound. A.s. zaterdag!








No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.