Blog Archive

Followers

Thursday, October 7, 2010

53 Namly Cres

In mei zijn we verhuisd binnen Singapore; nu eindelijk eens wat foto's op veler verzoek.
Het lijkt eenvoudig; wat foto's maken en op mijn blog zetten. Maar het is me gelukt er bijna een week over te doen.
Maandag. Mijn hulp heeft vorige maand ontslag genomen, en ik heb me nog niet echt op een vervangster gestort, dus deze week begon het verval dermate in te treden, dat ik me voornam kamer voor kamer eens onder handen te nemen en het resultaat dan op de foto te zetten. 's Avonds had ik de hele beneden verdiepen schoon en op de foto, dus ik vol goede moed dinsdag achter de computer. Stond er geen enkele foto op. (heb een nieuw toestel en per ongeluk alleen 'scherp gesteld' en niet 'afgedrukt'.)

Dus tot grote vreugde van Peter woensdag de poets- en opruim actie nog een dunnetjes over gedaan.
Vandaag, donderdag, alles uitgezocht en op het blog gezet;
Eerst maar eens de buitenkant;


Mijn zwarte honda achter ons electronische hek. (links). Rechts zie je dat hek nog net op de foto, achter de vuilnisbakken.
.
Links de voortuin met onze nieuwe eetset. Rechts zijaanzicht van die voortuin.



Jillis even in de sfeervolle tuinverlichting 's avonds zijn nieuwste trampoline kunstjes laten uitvoeren.


Langs de muur aan de zijkant een flinke vijver met 14 koikarpers.

Van de eigenaresse van het huis moeten we de vissen om de dag voeren, maar haar man zegt dat dat niet goed voor die beesten is en ze maar 2 keer in de week wat mogen hebben. Af en toe gaan de vissen in protest; als ze je dan zien gaan ze heel zielig met z'n allen lucht lopen happen boven het water. Meneer Goh moet hier om lachen en zegt dan dat het inderdaad verwende beesten zijn.
De vijver is gedeeltelijk overdekt, en de stenen pilaren (ter ondersteuning van de terras
overkapping) hangen vol herzhoorns;
.

In de achtertuin had ik wel eens gezien dat er wat bananenbomen tussen de oranje bloemen stonden, maar deze enorme tros ontdekte ik pas toen de tuinman ze liet zien... maar zeg nu zelf; zie JIJ ze? (ongeveer in het midden van de foto, rechts van de stam)
.
Nog een paar weken geduld en dan mag iedereen komen mee eten - bananen shake, bananen cake, bananen moes... iemand nog andere recepten??
Boven de paarse bloem (rechterfoto boven) komen de volgende minitrosjes er al aan!

.
Deze bloemen groeien rond de bananenbomen en Peter zag de volgende trossen er al weer aan komen (aan deze bloem!). Pa, ergens is er toch iets misgegaan in het doorgeven van Uw groene genen...
.
Nog wat andere bloemen en planten in de tuin...
.
Genoeg tuin. Nu de huiskamer. Muur boven de bank nog wat kaal. Moet nog wat komen, maar daar zijn we nooit zo snel in. Boven de tv wat matte ramen, waar de trap naar boven loopt.
.
.
Op de rechterfoto, uiterst rechts, is de voordeur. In Singapore heb je nooit een halletje,
maar sta je altijd direct in de huiskamer. Schoenen buiten. Kapstok overbodig hier.
Op de foto onder zie je achter de eettafel de opening naar onze studeerkamer.
.
.
De studeerkamer is vijfhoekig, en hebben we 3 bureau's in gezet, voor de kinderen en mij. Allemaal een computer, uitzicht op de tuin en moeders in het midden. Wat wil je nog meer...

.
Tot slot de keuken. Hoog houten kastjes gehalte, maar wel lekker ruim en, heel handig, een vaatwasmachine IN de keuken. In de meeste huishoudens ontbreekt een vaatwasser, omdat iedereen een inwonende maid heeft. Of het ding staat buiten in de zgn 'wet kitchen'.
Nou, genoeg gepoetst. Volgende keer de 2e etage. (beloof nog niets)
.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.