Blog Archive

Followers

Thursday, May 14, 2009

Jillis aan de Cito toets.



Jillis gaat elke week naar de Hollandse school hier in Singapore voor anderhalf uur Nederlandse les. Hij zit in een klas (groep 7) met nog 3 Nederlandse kinderen die op Engels talige scholen zitten. De Hollande school is een flinke lagere school met 350 kinderen (Lilith heeft hier de kleuterschool gedaan).

Het is hard werken voor hem; hij krijgt ook nog een flink portie huiswerk mee en regelmatig wordt er een Cito toets afgenomen. Ook moet hij verplicht Nederlandse boeken lezen, het enige onderdeel wat geen straf is voor hem, al gaat zijn voorkeur inmiddels uit naar Engels talige boeken.

De laatste toets van dit jaar had de juf uitgedeeld met de mededeling dat ze een uur over deze toets mochten doen. Wie er eerder klaar was, mocht rustig werkjes gaan doen op de computer om de andere kinderen niet te storen.

Na 40 minuten zakte Jillis onderuit, ging met zijn armen achter zijn hoofd zitten en de juf vroeg; 'Ah, Jillis, ben je klaar? Dan kun je achter de computer gaan zitten!'
Jillis, helemaal niet van plan nog verder te moeten werken achter de computer, had goed verstaan dat ze een uur over de toets mochten doen en antwoordde de juf; 'Nee juf, ik ben aan het nadenken over de laatste vraag!'

Volgens juf Elsa, die er de humor wel van inzag, heeft Jillis vervolgens 10 minuten naar het plafond zitten staren, vulde toen de laatste vraag in en weer vroeg ze of hij nu klaar was. Maar nee; nu ging hij nog eens heel goed alle antwoorden 'controleren'.

Jillis ten voeten uit.

No comments:

About Me

My photo
Voorschoten, Netherlands
Ik ben dit blog in mei 2008 begonnen als vervanging van de nieuwsbrieven die ik regelmatig naar familie en vrienden opstuurde. Ik ben getrouwd met Peter, die voor een Nederlandse baggermaatschappij werkt, en we hebben 2 kinderen, Lilith (23 jaar) en Jillis (20 jaar). Sinds augustus wonen wij in Dubai en in Voorschoten. De kinderen studeren allebei in Nederland; Lilith IBA in Rotterdam en Jillis fiscaal recht in Leiden. Behalve in Nederland heb ik ook 4 jaar in Davos (Zwitserland), 3 jaar in Karratha en Geelong (Australie), 2,5 jaar in Janabiyah (Bahrein), 8 jaar in Singapore en 2 jaar in Jakarta (Indonesie) gewoond. Peter woont sinds een jaar meestal alleen in het buitenland; eerst een jaar Vitoria, Braziliƫ en nu in Dubai. Ik ben begonnen met diverse studies in de alternatieve gezondheidszorg. In mijn blogs schrijf ik over de belevenissen van ons gezin, over onze avontuurlijke vakanties en wat er verder nog in onze levens speelt.